سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که حکمتی را نشر داد، با آن یاد می شود . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :27
کل بازدید :121514
تعداد کل یاداشته ها : 260
103/2/22
3:45 ع

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    برای درمان کم خونی ابتدا باید بیماری کم‌ خونی را بشناسید. کم‌ خونی، نوعی بیماری است که به خاطر کمتر از حد طبیعی بودن سلول‌های قرمز خون به وجود می‌آید. کم خونی، شکل‌های مختلفی دارد اما کم خونی ناشی از کمبود آهن، رایج ترین نوع آن است. کم خونی معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که بدن‌تان مواد معدنی و آهن کافی نداشته باشد. کمبود آهن در بدن به کاهش هموگلوبین– پروتئینی که اکسیژن را به بافت‌های بدن می‌رساند و باعث عملکرد درست عضلات و اندام های بدن می‌شود- می‌انجامد. هموگلوبین، در صورت وجود آهن کافی در بدن تولید می‌شود.

    درمان کم خونی

    دلایل کم خونی

    همان‌گونه که در بالا گفته شد، دلایل بسیاری در ایجاد کم خونی موثرند. ما در این مطلب، عوامل رایج ایجاد کم خونی را آورده‌ایم:

    1. دریافت ناکافی آهن

    شایع‌ترین دلیل ایجاد کم خونی، دریافت ناکافی آهن است. در این مورد، باید خوراکی‌های حاوی آهن مصرف کنید. خوراکی‌های حاوی آهن را در قسمت درمان‌های کم خونی آورده‌ایم.

    2. بارداری و از دست دادن خون در دوران قاعدگی

    یکی دیگر از عوامل کم خونی، بارداری و از دست دادن خون در دوران قاعدگی است، زیرا در این دو دوران، بدن، خون زیادی از دست می‌دهد و بدون شک به کم خونی دچار می‌شود.

    3. خونریزی داخلی

    عامل دیگر ایجاد کم خونی، خونریزی داخلی است. برخی داروها به دلیل ایجاد خونریزی داخلی، باعث کم خونی می‌شوند. بیماری‌های سختی مانند سرطان روده بزرگ و زخم معده نیز می‌توانند به خونریزی داخلی بینجامند.

    4. ناتوانی در جذب آهن

    عامل دیگر ایجاد کم خونی، ناتوانی بدن در جذب آهن است. عمل جراحی داخلی باعث ایجاد ناتوانی در جذب آهن می‌شود. سعی کنید مصرف آهن «هم» که آهن حیوانی است را بالا ببرید. این نوع آهن، به راحتی جذب بدن می‌شود.

    حالا که می‌دانید درمان‌هایی برای کم خونی وجود دارد، بهتر است با آن‌ها آشنا شوید. درمان‌های متعدد کم خونی در این‌جا آمده است.

    درمان کم خونی با تشخیص علائم آن

    اولین درمان کم خونی، تشخیص علائم آن است. هر چه زودتر کم خونی را درمان کنید، نتایج بهتری کسب خواهید کرد. درمان‌های کم خونی بر اساس تشخیص علائم آن را در این‌جا فهرست کرده‌ایم:

    1. تشخیص علائم کم خونی خفیف

    اولین درمان کم خونی، تشخیص نوع آن است. آیا به کم خونی خفیف دچارید یا کم خونی شدید؟ در صورتی که کم خونی خفیف دارید، تشخیص علائم آن دشوار است و اکثر افراد متوجه ابتلای خود به کم خونی خفیف نمی‌شوند. اما خبر خوب این‌که می‌توان برخی از علائم کم خونی خفیف را تشخیص داد. علائم آن در زیر آمده است:

    – تنگی نفس که نشان می‌دهد بدن شما به اکسیژن بیشتری نیاز دارد. در زمان انجام فعالیت‌های جسمی، متوجه این علامت می‌شوید.
    – رنگ پریدگی پوست. این رنگ پریدگی به دلیل کاهش تولید سلول‌های خونی در بدن ایجاد می‌شود و بدن نمی‌تواند رنگ سرخ پوست را ایجاد کند.
    – خستگی و ضعف ناگهانی. این مورد در کم خونی خفیف بروز می‌کند. خستگی و ضعف مداوم، حتی بدون فعالیت جسمی، علامت کم خونی خفیف است زیرا عضلات، اکسیژن کافی دریافت نمی‌کنند.

    2. تشخیص علائم کم خونی شدید

    دومین درمان کم خونی، تشخیص علائم کم خونی شدید است. زمانی که به کم خونی شدید دچار می‌شوید، بدون شک آن را حس می‌کنید زیرا کم خونی شدید که به دلیل کاهش اکسیژن در جریان خون ایجاد می‌شود، دیگر اعضای بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هر وقت متوجه مشکلی در بدن خود شدید، باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. علائم کم خونی شدید در پایین آمده است:

    – سردرد شدید و سرگیجه
    – کاهش در توانایی بازشناختی مانند از دست دادن حافظه، ضعف در تمرکز، ناتوانی در فهم گفته‌های دیگران
    – ضربان قلب شدید

    3. آزمایش خون

    سومین مسئله این است که هروقت احساس کردید مشکلی در بدن‌تان وجود دارد، آزمایش خون بدهید. این کار، ابتلا یا عدم ابتلای شما به کم خونی را مشخص می‌کند. پزشک، یک آزمایش خون ساده به نام آزمایش شمارش کامل خون انجام می‌دهد که مشخص می‌کند آیا سلول‌های قرمز خونی شما کم هستند یا نه.

    این آزمایش مشخص می‌کند که به کم خونی خفیف مبتلا هستید یا کم خونی شدید. بنابراین، پس از این‌که پزشک نتایج آزمایش را بررسی می‌کند، به مرحله بعدی که دریافت درمان و داروی کم خونی است، وارد می‌شوید.

    درمان کم خونی بر اساس تغییر در رژیم غذایی و درمان‌های خانگی

    نوع دیگر درمان کم خونی بعد از تشخیص ابتلای شما به کم خونی – خفیف یا شدید- درمان کم خونی بر اساس تغییر در رژیم غذایی و درمان‌های خانگی است. هدف این نوع درمان، کاهش علائم کم خونی و جلوگیری از مشکلات بیشتر ناشی از آن است. درمان‌های کم خونی بر اساس تغییر در رژیم غذایی و درمان‌های خانگی در این‌جا آمده است.

    4. پرهیز از فعالیت‌های جسمی سنگین

    کار دیگری که باید در صورت کم خونی- خفیف یا شدید- انجام دهید، پرهیز از فعالیت جسمی سنگین است. چرا در صورت داشتن کم خونی، مجاز به انجام فعالیت‌های جسمی سنگین نیستید؟ زیرا فعالیت جسمی سنگین، وضعیت کم خونی شما را بدتر از قبل می‌کند، مخصوصا اگر به کمبود آهن مبتلا باشید. در واقع، فعالیت جسمی سنگین، نیاز شما به آهن را به 1 تا 2 میلی‌گرم در روز افزایش می‌دهد که بدون شک کم خونی شما را بدتر می‌کند. بنابراین اگر به کم خونی دچارید، فعالیت سنگین نکنید.

    5. افزایش دریافت آهن

    اولین درمان در صورت ابتلا به کمبود آهن، دریافت آهن بیشتر است. می‌توانید از مکمل آهن که پزشک در زمان کم خونی ناشی از کمبود آهن تجویز می‌کند استفاده کنید. اما باید به خاطر داشته باشید که ممکن است مکمل آهن، عوارض جانبی مانند مدفوع تیره، ناراحتی معده، یبوست و سوزش معده داشته باشد. در صورتی که به کم خونی خفیف دچارید، دکتر توصیه می‌کند خوراکی‌های سرشار از آهن، به ویژه خوراکی‌های سرشار از آهن «هم» – آهن حیوانی – مانند گوشت قرمز، مرغ و غذای دریایی، مصرف کنید.

    6. افزایش دریافت ویتامین B12

    درمان دوم مربوط به تغییر در رژیم غذایی که درصورت ابتلا به کم خونی باید انجام دهید، به ویژه اگر کم خونی ناشی از کمبود ویتامین باشد، افزایش مصرف ویتامین B12 است. هنگامی که به کم خونی شدید ناشی از کمبود ویتامین دچارید، احتمالا پزشک، تزریق ماهانه ویتامین B12 یا مصرف قرص آن را تجویز می‌کند. اما اگر کم خونی خفیف ناشی از کمبود ویتامین دارید، خوراکی‌های سرشار از ویتامین B12 مانند تخم مرغ، شیر، پنیر، گوشت، ماهی و ماکیان مصرف کنید.

    7. افزایش مصرف ویتامین C

    درمان سوم مربوط به تغییر در رژیم غذایی که باید در زمان ابتلا به کم خونی انجام دهید، مصرف بیشتر ویتامین C است. ویتامین C برای درمان کم خونی لازم است زیرا معمولا این بیماری به دلیل عدم تولید سلول‌های قرمز خون به وجود می‌آید و برای تولید این سلول‌ها، به مصرف آهن نیاز است. ویتامین C به جذب آهن کمک کرده که به افزایش تولید سلول‌های قرمز خون منجر می‌شود. می‌توانید مکمل ویتامین C مصرف کنید یا این‌که دریافت ویتامین C را با مصرف میوه‌هایی مانند پرتقال، گریپ فروت، تنجرین، توت فرنگی و سبزیجاتی مانند بروکلی، فلفل، کلم و سبزیجات سبز برگ، افزایش دهید.

    8. افزایش دریافت اسید فولیک

    سومین درمان مربوط به تغییر در رژیم غذایی در زمان ابتلا به کم خونی، مخصوصا کم خونی ناشی از کمبود فولات، دریافت اسید فولیک بیشتر است. اسید فولیک، نوعی ویتامین B کمپلکس است که در درمان کم خونی موثر است زیرا در رشد مناسب سلول‌ها نقش دارد. در صورت ابتلا به کم خونی شدید، احتمالا پزشک تزریق اسید فولیک یا مصرف قرص‌های آن را به صورت 2 تا 3 بار درماه، تجویز می‌کند. اما در صورت ابتلا به کم خونی خفیف، مصرف خوراکی‌های سرشار از اسید فولیک کفایت می‌کند. از غذاهای سرشار از اسید فولیک می‌توان به لوبیاها، سبزیجات با برگ‌های تیره، گوشت گاو، موز، پرتقال و برخی میوه‌های دیگر اشاره کرد.

    9. مصرف ملاس چغندر

    اولین درمان گیاهی موثر در رفع کم خونی، ملاس چغندر است. موثر بودن ملاس چغندر در درمان کم خونی، از زمان‌های دور اثبات شده است. این درمان گیاهی، یک پکیج کامل در درمان کم خونی است زیرا ملاس چغندر دارای مقادیر زیادی آهن و اسید فولیک است. فقط این نیست، بلکه ملاس چغندر، مقادیر بالایی ویتامین B کمپلکس نیز دارد که بدون شک، تولید سلول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد. می‌توانید ملاس چغندر را به پنکیک‌، وافل یا هر خوراکی دیگری که با ملاس (شیره) درست می‌شود، اضافه کنید.

    10. مصرف اسفناج

    درمان موثر دیگر برای رفع کم خونی، اسفناج است. در صورت ابتلا به کم خونی باید اسفناج بیشتری مصرف کنید زیرا اسفناج سرشار از ویتامین A، B9، E و C، مقادیر بالایی آهن، فیبر، کلسیم و بتاکاروتن است. در واقع، نصف فنجان اسفناج پخته، 20? نیاز روزانه زنان به آهن را تامین می‌کند. هنگام مصرف این سبزیجات سالم، فراموش نکنید آن را بپزید زیرا اسفناج، حاوی اسید اکسالیک است که با جذب آهن تداخل دارد. فرآیند پخت، سطح اسید اکسالیک را پایین می‌آورد.

    11. مصرف انار

    یک درمان دیگر موثر برای رفع کم خونی، انار است. مصرف انار در زمان ابتلا به کم خونی- خفیف یا شدید- ضروری است زیرا آهن و کلسیم بالایی دارد. معمولا به انار، ابر غذا گفته می‌شود زیرا سرشار از مواد مغذی است. انار، مقدار زیادی قند، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، فیبر و مواد معدنی مانند پتاسیم و مس دارد. بنابراین، باعث افزایش هموگلوبین خون و جریان خون می‌شود. این میوه، علائم کم خونی خفیف مانند سرگیجه و خستگی را کاهش می‌دهد.

    12. مصرف جعفری

    درمان گیاهی دیگر برای حل مشکل کم خونی، جعفری است. می‌توان جعفری را یکی از پرکاربردترین گیاهان در آشپزی دانست. مصرف جعفری برای درمان کم خونی بسیار مهم است زیرا مقدار زیادی آهن و اسید فولیک دارد. در واقع، مصرف 100 گرم جعفری، 10? نیاز روزانه فرد به آهن را تامین می‌کند. فقط این نیست، این سبزیجات، ویتامین C بالایی نیز دارد که به جذب آهن، مخصوصا آهن «غیر هم»، به بدن کمک می‌کند.

    13. مصرف جگر

    یک درمان خانگی دیگر برای رفع کم خونی، مصرف جگر است. جگر، برای درمان کم خونی ضروری است زیرا حاوی مقدار زیادی آهن است. در واقع، جگر در گروه آهن «هم»-  نوعی آهن که نسبت به آهن «غیر هم»، راحت‌تر جذب می‌شود – قرار می‌گیرد. در واقع، خوردن جگر می‌تواند 85? نیاز روزانه بدن به آهن را تامین کند. فقط این نیست، جگر، مقادیر بالایی ویتامین B12، مس، فسفر و روی نیز دارد. می‌توانید جگر خام مرغ یا گاو مصرف کنید اما جگر خام مرغ، آهن بیشتری دارد. اگر گیاه‌خوار هستید، می‌توانید جگر خشک گاو مصرف کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

    14. مصرف غلات کامل، حبوبات و مغزها

    یک درمان گیاهی دیگر برای رفع کم خونی، غلات کامل، حبوبات و مغزها هستند. اگر گیاه‌خوار هستید و جگر نمی‌خورید، این خوراکی‌های گیاهی می‌توانند نیاز روزانه شما به آهن را تامین کنند. غلات کامل، حبوبات و مغزها، آهن «غیر هم» هستند و برای درمان کم خونی مفیدند زیرا منبعی خوبی از آهن و اسید فولیک هستند. اما، به خاطر داشته باشید که باید مصرف این خوراکی‌ها را با مصرف سبزیجات و میوه‌های حاوی ویتامین C بالا همراه کنید زیرا خوراکی‌هایی که در گروه آهن «غیر هم» قرار می‌گیرند، بدون کمک ویتامین C جذب نمی‌شوند.

    15. مصرف خربزه زمستانی

    یک درمان گیاهی دیگر برای رفع کم خونی، خربزه زمستانی است. در واقع، این گیاه، از زمان‌های دور در طب چینی برای درمان بیماری‌ها به کار می‌رفته است. خربزه زمستانی، سرشار از مواد معدنی و ویتامین‌ مانند کلسیم، آهن، فسفر، تیامین، ریبوفلاوین و ویتامین C  است. بنابراین، خربزه زمستانی به دلیل داشتن مقادیر بالای آهن و ویتامین C، مانند یک پکیج کامل در درمان کم خونی عمل می‌کند. این منبع گیاهی، علائم کم خونی خفیف مانند ضعف و سرگیجه را کاهش می‌دهد.

    16. پرهیز از مصرف الکل

    مسئله بعدی در درمان کم خونی، عدم مصرف الکل است. در واقع، الکل می‌تواند تولید سلول‌های قرمز خون را محدود کرده، باعث نقص سلول‌های قرمز خون و همچنین از بین بردن این سلول‌ها شود. بنابراین، مصرف الکل، وضعیت کم خونی را بدتر می‌کند.

    درمان دارویی کم خونی

    درمان دیگر کم خونی که اثربخشی سریعی دارد، درمان دارویی است. در صورت ابتلا به کم خونی شدید یا مزمن، پزشک، دارو تجویز می‌کند. اما باید به یاد داشته باشید که ممکن است دارو، عوارض جانبی داشته باشد. بنابراین، بهتر است فقط دوز تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید. درمان‌های دارویی کم خونی در این‌جا آمده است:

    17. تزریق خون

    اولین درمان دارویی برای کم خونی شدید، تزریق خون است. در تزریق خون، پزشک، خون سالمی که با گروه خونی شما سازگاری دارد را به صورت وریدی به شما تزریق می‌کند. در نتیجه، دوز بالایی از سلول‌های قرمز خون را دریافت می‌کنید. اما در صورت ابتلا به کم خونی مزمن که خون زیادی را از دست داده‌اید، ممکن است پزشک، تزریق خون منظم را برای شما تجویز کند. معمولا، تزریق خون، 1 تا 4 ساعت طول می‌کشد. فراموش نکنید که با استفاده از درمان‌های گیاهی و خانگی که در بالا گفته شد نیز دریافت آهن خود را بالا ببرید.

    18. کاهش مصرف قرص آهن

    درمان دارویی دیگر برای رفع کم خونی، کاهش مصرف قرص آهن است. اما به یاد داشته باشید که در صورت تزریق خون، به این درمان نیاز دارید، زیرا با تزریق خون، سطح آهن بالا می رود. مقدار بیش از اندازه آهن در بدن، به قلب و کبد آسیب می‌رساند، بنابراین باید مقدار آهن بدن را پایین بیاورید. ممکن است در این شرایط، پزشک، برای کاهش آهن، تزریق یا دارو را تجویز کند.

    19. پیوند مغز استخوان

    یک درمان دارویی دیگر برای رفع کم خونی، پیوند مغز استخوان است. مغز استخوان، دارای سلول‌های بنیادی است که به سلول خونی تبدیل می‌شوند و برای جلوگیری از کم خونی مفیدند. بنابراین، اگر کم خونی شما ناشی از ناتوانی بدن در تولید سلول‌های قرمز سالم باشد، احتمالا پزشک‌تان، پیوند مغز استخوان را تجویز ‌می‌کند. در نتیجه، زمانی که سلول‌های بنیادی به مغز استخوان می‌رسند، شروع به تولید سلول‌های خونی کرده که بدون شک کم خونی شما را درمان می‌کنند.

    20. مصرف دارو بر اساس علت اصلی

    یک درمان موثر دیگر برای رفع کم خونی، مصرف دارو با توجه به عوامل اصلی ایجاد کم خونی است. چون کم خونی می‌تواند به دلیل عوامل متعدد به وجود بیاید، ممکن است پزشک، داروهایی متناسب با دلیل اصلی کم خونی تجویز کند. برخی داروها که تولید سلول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهند، در زمان ابتلا به کم خونی شدید تجویز می‌شوند. رایج‌ترین داروهای کم خونی بر اساس علل اصلی را در این‌جا آورده‌ایم:

    – آنتی بیوتیک‌ها برای درمان عفونت‌های ناشی از مشکلات کم خونی
    – هورمون‌ها برای درمان خونریزی شدید در زنان باردار و دوران قاعدگی دختران نوجوان
    –  اریتروپوئیتین مصنوعی، برای تحریک تولید سلول‌های قرمز خونی بیشتر در بدن. اما به یاد داشته باشید که این نوع دارو، عوارض جانبی دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. قبل از مصرف، با پزشک خود مشورت کنید.
    – داروهایی که از تخریب سلول‌های قرمز خون توسط بدن جلوگیری می‌کنند
    – درمان کلیشن برای مسمومیت سرب که معمولا برای کودکان به کار می‌رود

    21. مصرف داروی کورتیکواستروئید

    یک درمان موثر دیگر برای رفع کم خونی، مصرف داروی کورتیکواستروئید است. این دارو، در درمان کم خونی همولیتیک خود ایمنی موثر است. درصورت ابتلا به این نوع کم خونی، احتمالا پزشک، داروی کورتیکواستروئید را برای‌تان تجویز می‌کند که می‌تواند از تولید پادتن‌هایی- توسط سیستم ایمنی- که سلول‌های قرمز خون را از بین می‌برند، جلوگیری کند.

    22. عمل جراحی

    یک درمان موثر دیگر برای رفع کم خونی، انجام عمل جراحی است. اما به یاد داشته باشید که پزشک، فقط در صورتی عمل جراحی انجام می‌دهد که به خونریزی شدیدی که می‌تواند باعث کم خونی شود، دچار شده باشید. همچنین، اگر بدن‌تان، سلول‌های قرمز خونی خود را از بین می‌برد، ممکن است مجبور به بیرون آوردن طحال شوید. طحال، اندامی است که سلول‌های قرمز تحلیل رفته خون را از بدن دفع می‌کند و طحال بزرگ شده می‌تواند سلول‌های قرمز خونی بیشتری را دفع کند که باعث کم خونی می‌شود.

    حالا، تمام چیزهایی که باید درباره کم خونی بدانید، به ویژه درمان‌های آن، را می‌دانید. کم خونی را بیماری خاموش می‌گویند زیرا در واقع متوجه علائم آن نمی‌شوید. در صورت مشاهده هر گونه از علائم کم خونی، به پزشک مراجعه کنید. سالم بمانید!


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

    منبع: drhealthbenefits

    درمان کم خونی: 22 درمان طبیعی و غذایی کم خونی


    مطالب مرتبط

    نشانه های نابغه واقعی: 25 نشانه‌ که شما واقعا یک نابغه هستید

    خواص نمک: 34 فایده نمک برای سلامتی، پوست و مو

    خواص پنیر: 14 فایده پنیر برای سلامتی، پوست و مو

    مضرات بادام: 7 عارضه جانبی بادام که نمی‌دانستید

    خواص حنا: 12 فایده شگفت انگیز حنا برای رشد مو و سلامت مو

    درمان ترک لب: 18 برترین درمان خانگی ترک لب ها

    خواص روناس: 13 فایده ثابت شده روناس برای سلامتی

    حساسیت به قارچ: علت، علائم و درمان خانگی حساسیت به قارچ

    10 زیباترین شهر دنیا انتخاب شدند

    خواص کولارد سبز: 15 شگفت‌انگیزترین فایده کولارد سبز برای سلامتی، پوست و مو

    خواص لبو: 28 فایده لبو یا چغندر قرمز برای سلامتی و بدن که نمی‌دانستید

    خواص جعفری: 35 فایده شگفت‌انگیز جعفری برای سلامتی، پوست و مو


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    انگور که میوه درخت تاک است انواع مختلفی مانند انگور قرمز، سبز و سیاه دارد. انگور به خانواده بری‌ها تعلق دارد و حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی بسیاری است که آن را به میوه‌ای مفید برای سلامتی تبدیل می‌کند. در این نوشتار با ما همراه باشید تا مهمترین خواص انگور سیاه را بشناسید.

    خواص انگور سیاه

    نوعی انگور که کاملا شناخته شده است و به راحتی در بازار یافت می‌شود، انگور سیاه است. انگور سیاه، همان‌گونه که از نامش پیداست، رنگ سیاهی دارد و اندازه آن به اندازه انگورهای معمولی است.

    انگور سیاه نسبت به انگور معمولی، طعمی شیرین‌تر دارد و آب موجود در آن از انگورهای دیگر بیشتر است. بنابراین، به یکی از محبوب‌ترین انواع انگور تبدیل شده و قیمت آن از انگورهای دیگر بیشتر است.

    مطلب مرتبط: خواص انگور: 39 فایده انگور برای سلامتی، پوست و مو

    در ادامه مهمترین خواص انگور سیاه آمده است

    انگور سیاه، ارزش غذایی بالایی دارد و برای بدن بسیار مفید است. خواص انگور سیاه چیست؟ خواص این میوه را در این‌جا آورده‌ایم:

    1. ماده اصلی تولید کشمش

    انگور سیاه، ماده خام تولید کشمش است. کشمش، یکی از محصولات انگور است که از طریق فرآیند خشک کردن انگور به وجود می‌آید. بنابراین رطوبت موجود در آن از انگور کمتر است. کشمش معمولا در تهیه نوشیدنی‌ها و غذا به کار می‌رود.

    2. جلوگیری از دهیدراته شدن

    یکی از خواص انگور سیاه، داشتن آب زیاد است. این آب زیاد می‌تواند از دهیدراته شدن یا کم آبی در بدن جلوگیری کند. دهیدراته شدن به تنهایی می‌تواند باعث مشکلاتی مانند خستگی، از حال رفتن مکرر و همچنین کاهش حافظه و تمرکز شود.

    خواص انگور سیاه 3: تسکین میگرن

    انگور سیاه، خاصیت تسکین میگرن یا سردرد را دارد. بنابراین وقتی میگرن دارید، سعی کنید انگور سیاه بخورید زیرا می‌تواند سردرد ناشی از میگرن را درمان کند.

    4. کاهش علائم آسم

    انگور سیاه، خاصیت کاهش و جلوگیری از علائم آسم و مشکلات نفسی را دارد. آسم و مشکلات تنفسی، معمولا به دلیل عفونت ناشی از گرد و غبار و آلاینده‌هایی که وارد دستگاه تنفسی می‌شوند، به وجود می‌آیند.

    مطلب مرتبط: 15 فایده روغن هسته انگور برای سلامتی، پوست و مو

    5. جلوگیری از سرطان

    یکی از خواص انگور سیاه برای سلامتی، جلوگیری از ایجاد و رشد سلول‌های سرطانی است. یکی از سرطان‌هایی که انگور سیاه در جلوگیری از آن نقش دارد، سرطان سینه است.

    6. ضد باکتری

    انگور سیاه خاصیت ضد باکتری نیز دارد. با خوردن انگور سیاه، می‌توان از ورود باکتری‌ها به بدن جلوگیری کرد. به علاوه، انگور سیاه به کشتن باکتری‌های بیماری‌زا نیز کمک می‌کند.

    خواص انگور سیاه 7: سلامتی کلیه

    انگور سیاه، برای حفظ سلامتی کلیه‌ها نیز مفید است. برخی تحقیقات نشان می‌دهند که خوردن منظم انگور سیاه باعث سلامت کلیه‌ها و عملکرد درست آنها می‌شود.

    8. کاهش علائم نقرس

    کسانی که از علائم نقرس مانند درد مفاصل رنج می‌برند می‌توانند خوردن انگور سیاه را امتحان کنند. ویتامین‌ها و مواد معدنی موجود در انگور سیاه می‌توانند به کاهش و یا رفع علائم نقرس کمک کنند.

    9. حفظ سلامت دستگاه گوارش

    یکی دیگر از خواص انگورسیاه، داشتن فیبر بالاست. فیبر بالای انگور سیاه با آب زیاد همراه شده است. بنابراین انگور سیاه برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و جلوگیری از مشکلات گوارشی مانند یبوست، هموروئید و اسهال مفید است.

    10. افزایش بنیه

    آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در تمام انواع انگور از جمله انگور سیاه، نقش مهمی در افزایش بنیه ایفا می‌کنند و همچنین می‌توانند از بیماری‌هایی که بر سیستم ایمنی اثر می‌گذارند جلوگیری کنند.

    مطلب مرتبط: خواص روغن هسته انگور :20 فایده روغن هسته انگور برای سلامتی

    11. آنتی اکسیدان

    یکی دیگر از خواص انگور سیاه، داشتن آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند رادیکال‌های آزاد را خنثی کنند، توانایی و بنیه بدن را افزایش دهند، مانع از پیری زودرس شوند و همچنین از سرطان جلوگیری کنند.

    12. درمان برفک

    یکی دیگر از خواص انگور سیاه این است که می‌تواند از ایجاد زخم‌های دهانی جلوگیری کرده و آنها را درمان کند.

    13. شادابی بدن

    میزان آب موجود در انگور سیاه و طعم ترش ملایم آن در شادابی بدن بسیار موثر است. طعم اسیدی می‌تواند بدن خواب آلود و خسته را سر حال بیاورد تا فعالیتش را از سر بگیرد.

    14. جلوگیری از کم خونی

    انگور سیاه، حاوی آهن نیز هست. آهن می‌تواند از کم خونی جلوگیری کند. علائم کم خونی، خستگی، ضعف، سرگیجه، سردرد، آسیب‌پذیری در برابر بیماری‌ها و همچنین خواب‌آلودگی هستند.

    15. افزایش گردش خون

    آهن موجود در انگور سیاه، علاوه بر جلوگیری از کم خونی، گردش خون بدن را نیز افزایش می‌دهد.

    16. جلوگیری از حمله قلبی

    نیتریک اکسید موجود در انگور سیاه از سلامت قلب محافظت کرده و می‌تواند از حمله‌های قلبی نیز جلوگیری کند. به علاوه، انگور سیاه می‌تواند با افزایش گردش خون، از انسداد عروق خونی نیز جلوگیری کند.

    17. کاهش قند خون

    انگور سیاه، برای افراد مبتلا به دیابت بسیار مفید است زیرا توانایی پایین آوردن قند خون را دارد. بنابراین مصرف آن برای بیماران دیابتی بسیار مفید و بی‌خطر است.

    خواص انگور سیاه 18: حفظ سلامت پوست

    انگور سیاه، طیف وسیعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی را داراست که برای حفظ سلامت پوست مفیدند. این انگور می‌تواند از ایجاد مشکلات مربوط به پوست مانند خشکی و زبری پوست جلوگیری کرده و سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد.

    19. جلوگیری از بی‌خوابی

    انگور حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به تنظیم ساعت بیولوژیک بدن کمک کنند. مطمئنا این خاصیت می‌تواند از بی‌خوابی جلوگیری کرده و به افرادی که در خوابیدن مشکل دارند، کمک کند.

    20. حفظ سلامت چشم

    یکی از خواص انگور سیاه، سرشار بودن از ویتامین A است. فایده مهم ویتامین A حفظ سلامت چشم است. همچنین می‌تواند از برخی مشکلات چشمی مانند آب مروارید و نزدیک بینی نیز جلوگیری کند.

    این‌ها خواص انگور سیاه برای سلامتی هستند. امیدواریم این مطلب توانسته باشد به دانسته‌های شما بیفزاید.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

    منبع: hanchunk

    خواص انگور سیاه: 20 فایده شگفت انگیز انگور سیاه برای سلامتی


    مطالب مرتبط

    خوراکی های ضروری برای زنان: 7 خوراکی که نیاز زنان را تامین می‌کند

    4 خاصیت آلبالو که نمی‌دانستید

     سیب زمینی درمانی: 10 بهترین درمان خانگی با سیب زمینی

    این 2 خوراکی به طرز عجیبی مشکلات شنوایی را بهبود می‌دهند

    آب و لیمو ترش :35 خاصیت علمی آب و لیمو که معجزه می‌کند

    خواص گردو : 25 فایده گردو برای سلامتی که نمی‌دانستید

    پوست شفاف با 34 روش خانگی بسیار عالی و مؤثر

    خواص آب انار: 17 فایده آب انار برای سلامتی، پوست و مو

    خواص بامیه: 35 فایده بامیه برای سلامتی، پوست و مو

    خواص سبزیجات و میوه های سیاه: 7 خوراکی سیاه دوست داشتنی

    خواص جعفری: 35 فایده شگفت‌انگیز جعفری برای سلامتی، پوست و مو

    فواید یوگا: 5 فایده یوگا برای بیماران سرطانی که شگفت‌زده‌تان می‌کند


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    اردک، گونه‌ای از ماکیان است که گوشت آن در تهیه غذا به کار می‌رود. اردک را معمولا سرخ کرده یا آن را می‌پزند. علاوه بر گوشت اردک، تخم آن نیز مصرف خوراکی دارد و خواص گوشت اردک برای سلامتی واقعا زیاد است. در ادامه 20 فایده شگفت انگیز گوشت اردک برای سلامتی آمده است.

    منظور از گوشت اردک، گوشت بدن اردک به ویژه سینه و ران آن است. گوشت ران اردک رنگ تیره‌تری دارد و چربی آن از گوشت سینه بیشتر است. رنگ سینه اردک، تیره‌تر از سینه مرغ است. اردک، یک پرنده آبی است، بنابراین لایه‌ای از چربی در زیر پوست آن قرار دارد تا بدن اردک را گرم کند. گوشت اردک فواید زیادی برای سلامتی داد. همچنین، اردک سرخ شده و کبابی طعمی عالی دارد. مواد مغذی موجود در گوشت اردک برای رشد اهمیت دارند، به همین دلیل فواید گوشت آن را در این‌جا آورده‌ایم.

    ارزش تغذیه‌ای گوشت اردک

    مواد مغذی موجود در هر 100 گرم گوشت اردک

    قسمت مصرفی گوشت اردک (خوراکی) 60?
    انرژی 326 کیلو کالری
    پروتئین 16 گرم
    چربی 28.6 گرم
    کربوهیدرات 0 گرم
    کلسیم 15 میلی‌گرم
    فسفر 188 میلی گرم
    آهن 2 میلی‌گرم
    ویتامین A 900 واحد بین‌المللی
    ویتامین B1 0.1 میلی‌گرم

    فواید مصرف منظم و متعادل گوشت اردک در این‌جا آمده است.

    1. حفظ سلامت جسمی و ذهنی

    گوشت اردک، دارای مواد مغذی بسیاری از جمله مس است که در حفظ سلامت جسمی و ذهنی فرد نقش دارد. مس، نقش مهمی در رشد طبیعی بدن نیز ایفا می‌کند. به علاوه، در کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب تاثیر دارد.

    2. افزایش طبیعی وزن بدن

    میزان اسیدهای چرب موجود در گوشت اردک، بالاست، بنابراین در افزایش وزن طبیعی، سریع و سالم بدن، نقش دارد. به هر حال، گوشت اردک را باید به صورت متعادل مصرف کنیم زیرا مصرف درست آن باعث وزن ایده‌آل می‌شود. میزان چربی و پروتئین گوشت اردک، دو برابر گوشت مرغ است.

    خواص گوشت اردک 3: تقویت سیستم عصبی

    مصرف گوشت اردک می‌تواند عملکرد سیستم عصبی را بهبود بخشد زیرا دارای اسید پانتاتونیک – نوعی ویتامین B کمپلکس- است. اسید پانتاتونیک باعث آزاد شدن انرژی و فعال شدن سیستم عصبی می‌شود. یک سیستم عصبی خوب و قوی، مانع از استرس و افسردگی می‌شود. به علاوه، در کاهش اضطراب نیز نقش دارد.

    4. روان کردن دستگاه گوارش

    وجود نیاسین (ویتامین B3) در گوشت اردک به نرم و روان شدن دستگاه گوارش کمک می‌کند. نیاسین در جذب کربوهیدرات، پروتئین و چربی نقش دارد. این ماده برای مبارزه با دیابت نیز مفید است. در هر 100 گرم گوشت کبابی اردک، 5.1 میلی‌گرم نیاسین ( 25? نیاز روزانه) وجود دارد.

    5. تثبیت عملکرد عضلات

    گوشت اردک، دارای سدیم است که به تغذیه عضلات و حفظ حداکثر عملکرد آنها کمک می‌کند. به علاوه، می‌تواند خطر گرفتگی عضله را کاهش داده یا آن را درمان کند. سدیم، فشار عصبی که باعث ایجاد درد در بدن می‌شود را کاهش می‌دهد.

    6. افزایش توانایی مردان

    مصرف گوشت اردک می‌تواند گردش خون را روان کرده و سیستم عصبی را تقویت کند که این مسئله با توانایی مردان در ارتباط است. این به دلیل وجود تیامین (ویتامین B1) در گوشت اردک است. در 100 گرم گوشت کبابی اردک، 0.3 میلی‌گرم تیامین (17? نیاز روزانه) وجود دارد.

    خواص گوشت اردک 7: مراقبت از پوست

    نیاز به چربی را می‌توان با مصرف گوشت اردک تامین کرد. چربی، بر حفظ رطوبت، شادابی و سفتی پوست تاثیر می‌گذارد. اگر بدن به کمبود چربی دچار باشد، پوست، شادابی خود را از دست می‌دهد. در واقع، چربی یکی از شاخص‌های محافظت در برابر تغییرات آب و هوایی است.

    8. تثبیت دمای بدن

    میزان اسیدهای چرب موجود در گوشت اردک، بالاست. بنابراین می‌تواند بدن را گرم کرده و مانع از سرما شود. به علاوه، این چربی می‌تواند در برابر تغییرات شدید دما نیز از بدن محافظت کند.

    9. تقویت سیستم ایمنی

    روی موجود در گوشت اردک برای تقویت سیستم ایمنی ( به طور طبیعی) مفید است. یک سیستم ایمنی خوب در برابر بیماری‌های متعدد از بدن محافظت می‌کند. این ماده، فرآیند درمان زخم‌ها، به ویژه زخم‌های خارجی را نیز سرعت می‌بخشد.

    10. تسکین گلودرد

    مواد معدنی موجود در گوشت اردک برای تسکین گلودرد (لارنژیت) بسیار مفیدند. صدای فرد به حالت عادی برگشته، خس خس سینه، رفع شده و درد گلو کاهش می‌یابد.

    11. کمک به عملکرد آنزیم‌ها

    اسید پانتاتونیک در بدن انسان مانند یک کمک آنزیم A عمل می‌کند و در متابولیسم کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها – برای آزاد کردن انرژی – نقش دارد. با مصرف منظم گوشت اردک، نیاز بدن به اسید پانتاتونیک تامین می‌شود.

    اسید پانتاتونیک در تسهیل عملکرد آنزیم‌ها در بدن نقش دارد. کمبود آن باعث اختلالات گوارشی متعدد می‌شود. هر 100 گرم گوشت اردک، 1.5 میلی‌گرم اسید پانتاتونیک (15? درصد نیاز روزانه) دارد.

    خواص گوشت اردک 12: رفع گاز معده

    خواص دیگر گوشت اردک برای سلامتی چیست؟ خوب، ویتامین B3/ نیاسین موجود در گوشت اردک، ضد نفخ است و به رفع گاز معده کمک می‌کند. این خاصیت، از ایجاد نفخ جلوگیری کرده و یا آن را کاهش می‌دهد.

    13. سلامت موها

    ریبوفلاوین/ ویتامین B2 نیز در گوشت اردک یافت می‌شود. ویتامین B2 باعث حفظ سلامت مو می‌شود. به علاوه، می‌تواند ریزش مو و یا چربی زیاد آن را نیز کاهش دهد. 100 گرم گوشت کبابی اردک، 0.5 میلی‌گرم ریبوفلاوین دارد. به عبارت دیگر می‌تواند 28? نیاز روزانه به ریبوفلاوین را تامین کند.

    14. آنتی اکسیدان‌های طبیعی

    در گوشت اردک، موادی وجود دارد که می‌توانند در مقابله با رادیکال‌های آزاد مانند آنتی اکسیدان عمل کنند. بنابراین، بدن از بیماری‌های متعدد در امان خواهد بود.

    15. تثبیت فشار خون

    وجود سدیم کافی در بدن می‌تواند فشار خون را تثبیت کند. گوشت اردک دارای سدیم است بنابراین می‌تواند در تثبیت فشار خون موثر باشد.

    16. کمک به متابولیسم بدن

    گوشت اردک، حاوی ویتامین B6 (پیریدوکسین) است که در متابولیسم کربوهیدرات، پروتئین و چربی در بدن نقش دارد. هر 100 گرم گوشت کبابی اردک، 0.3 میلی‌گرم ویتامین B6 دارد و 13? نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می‌کند.

    17. تسریع فرآیندهای بدن

    گوشت اردک، ویتامین B12 دارد که باعث سلامت سلول‌های عصبی و خونی می‌شود. ویتامین B12 در بسیاری از فرآیندهای بدن نقش دارد. در هر 100 گرم گوشت کبابی اردک، 0.4 میکروگرم ویتامین B12 وجود دارد (7? نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می‌کند).

    خواص گوشت اردک 18: جلوگیری از کم خونی

    آهن موجود در گوشت اردک، در تامین نیازهای سلول‌های قرمز خون یا هموگلوبین نقش دارد. به علاوه، می‌تواند از کم خونی که به دلیل کمبود سلول‌های قرمز خون ایجاد می‌شود نیز جلوگیری کند.

    19. تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها

    ماده معدنی فسفر نیز در گوشت اردک یافت می‌شود که می‌تواند باعث استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها شود. تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها برای انجام درست فعالیت‌های روزانه اهمیت دارد.

    20. رشد ماهیچه‌ها و اندام‌ها

    پروتئین- ماده مغذی و منبع انرژی- گوشت اردک بالاست. پروتئین حیوانی و مقدار کمی سدیم، برای رشد ماهیچه‌ها و بافت‌ها بسیار مفید است، بنابراین افرادی که در سن رشد هستند و مادران باردار، برای عملکرد درست ماهیچه‌های خود به این مواد نیاز دارند. در هر 100 گرم گوشت اردک بدون پوست، 23.5 گرم پروتئین وجود دارد که 47? نیاز روزانه به پروتئین را تامین می‌کند.

    عوارض جانبی خوردن گوشت اردک

    خوردن گوشت اردک فواید بسیاری برای بدن دارد. اما به هر حال، خوردن بیش از اندازه آن عوارضی نیز دارد.

    1. انسداد رگ‌های خونی

    گوشت اردک، چربی اشباع بالایی دارد که وارد بدن شده و در بدن باقی می‌ماند. اگر چربی‌های اشباع موجود در گوشت اردک وارد بدن شوند، باعث انسداد عروق خونی خواهند شد. انسداد رگ‌های خونی باعث بیماری‌های خطرناک می‌شود.

    2. بیماری قلبی

    کلسترول بالا در بدن باعث بیماری قلبی می‌شود. چربی، فرآیند متابولیسم بدن را سخت کرده، به قلب حمله می‌کند و باعث بیماری قلبی می‌شود.

    3. افزایش کلسترول

    مصرف زیاد گوشت اردک می‌تواند باعث کلسترول بالا شود زیرا چربی موجود در گوشت اردک، سطح کلسترول را بالا می‌برد. برای تثبیت سطح کلسترول، باید از پزشک کمک بگیریم.

    4. چاقی

    مصرف بیش از اندازه گوشت اردک می‌تواند به چاقی منجر شود. توجه به میزان غذای تهیه شده از گوشت اردک بسیار مهم است زیرا از چاقی جلوگیری می‌کند.

    مواردی که در بالا گفته شد خواص گوشت اردک برای سلامتی هستند. ممکن است گوشت اردک، سالم و خوشمزه باشد اما باید مراقب عوارض جانبی ناشی از مصرف زیاد آن نیز بود. بنابراین به اندازه بخورید تا سالم بمانید.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

    منبع: drhealthbenefits

    خواص گوشت اردک: 20 فایده شگفت انگیز گوشت اردک برای سلامتی


    مطالب مرتبط

    خواص سیر:58 خاصیت سیر که تا به حال نمی‌دانستید

    خواص شنبلیله: 10 فایده شگفت‌انگیز دانه و برگ شنبلیله برای سلامتی

    معجون سیر و لیمو برای کاهش کلسترول و پاکسازی عروق

    خواص پیاز: 40 فایده پیاز برای سلامتی

    17 فایده دارویی گیاه پنج انگشت برای سلامتی

    8 فایده گارسینیا کامبوجیا که بسیار شگفت انگیز هستند

    27 فایده شگفت‌انگیز میوه اژدها برای سلامتی، پوست و مو

    خواص باک ویت: 16 فایده باک ویت یا گندم سیاه برای پوست و مو و سلامتی

    14 شگفت‌انگیزترین خواص لوبیا چشم بلبلی برای سلامتی، پوست و مو

    25 بلندترین پل دنیا که شگفت‌زده‌تان می‌کنند

    خواص گل کلم: 28 فایده شگفت انگیز گل کلم برای سلامتی

    خواص گردو در دوران بارداری: 14 فایده مصرف گردو برای دوران بارداری


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    اختلال خوردن چیست؟ موسسه‌ی ملی سلامت روان اختلال خوردن را یک بیماری جدی و اغلب مرگبار توصیف می‌کند که سبب آشفتگی‌های حاد در رفتارهای خوراکی فرد می‌شود. ممکن است شخصی که دچار این حالت غیرعادی است بیش از حد روی وزن و شکل ظاهری بدن خود تمرکز کند که در نهایت به سلامت خود آسیب می‌زند. شاید فرد مبتلا به اختلال خوردن در ابتدا شروع به مصرف خوراکی به مقدار کم‌تر یا بیش‌تر از معمول می‌کند، اما در اما به‌تدریج کار به جایی می‌رسد مه میل به کم یا زیاد خوردن از کنترل خارج می‌شود.

    معمولا اختلالات خوردن در دوره‌ی نوجوانی یا اوایل جوانی ایجاد می‌شود. اما ممکن است در کودکی نیز شروع شود. زنان در برابر اختلال خوردن خیلی آسیب‌پذیرتر هستند. تنها 5 تا 15 درصد آدم‌هایی که دچار بی‌اشتهایی یا اشتهای سیری ناپذیر هستند مرد هستند. یک مشکل جدی این است که اختلالات خوردن در کودکان یا نوجوانان رخ می‌دهد. این اختلال می‌تواند سبب برخی از مشکلات جسمانی و حتی مرگ شود. اگر یکی از علائم اختلال خوردن را در فرزند خود مشاهده کردید، فورا با متخصص اطفال تماس بگیرید.

    معمولا در پی اختلالات خوردن مشکلات دیگری از قبیل افسردگی و اضطراب ایجاد می‌شود. برای اجتناب از این خطر جدی باید آگاه باشیم چه وقت خانواده یا دوستان ما از اختلال خوردن رنج می‌برند. نمی‌توان به تکیه بر قدرت شخصی بر اختلال خوردن غلبه کرد. این نوع اختلالات نیاز به درمان دارند تا بدن به وزن و عادت خوردن عادی برگردد. این درمان شامل رسیدگی به مشکلات روانی اساسی است. به یاد داشته‌باشید بهترین نتایج زمانی به‌دست می‌آید که اختلالات خوردن در مراحل اولیه درمان شود. خوشبختانه پزشکان این اختلالات را در گروه بیماری دسته‌بندی کرده‌اند، بنابراین با درمان صحیح قابل رفع هستند.

    اختلالات خوردن در 4 قالب دسته‌بندی می‌شود که شامل بی‌اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی، پرخوری دوره‌ای (binge-eating) و اختلالاتی است که در هیچ یک از این 3 مورد قرار نمی‌گیرد (EDNOS). اختلالات خوردن انواع مختلفی دارد، اما در ادامه 4 نوع که در سراسر دنیا شایع‌تر است آمده‌است.

    مطلب مرتبط: درمان گرسنگی: 30 دلیل احساس گرسنگی شدید و 30 درمان آن‌ها

    1. بی‌اشتهایی عصبی

    این نوعی اختلال خوردن است که معمولا در زنان رخ می‌دهد. افرادی که دچار این اختلال هستند عموما از چاق شدن وحشت دارند. آنها با این‌که واقعا گرسنه هستند از خوردن عذا اجتناب می‌کنند یا میزان خوراکی را به شدت محدود می‌کنند. آنها خودشان را چاق می‌بینند اما در واقع خیلی لاغر هستند.

    علت‌ها

    بسیاری از متخصصان معتقد هستند عوامل زیادی وجود دارد که سبب این اختلال می‌شود و مشکلات خانوادگی، رفتار ناهنجار، عدم اعتماد به نفس، و مشکل وزن از این جمله است. بیشتر آنها در رابطه با مشکل وزن تجربه‌ی بدی دارند. این تجربه‌ی بد آنها را تشویق می‌کند رژیمی کنترل نشده و ورزش سخت داشته‌باشند که آنها را به پرخوری عصبی دچار می‌کند ( در این بیماری فرد ابتدا مقدار زیادی غذا می‌خورد و سپس با ایجاد استفراغ عمدی یا مصرف ملین یا مدر می‌کوشد از افزایش وزن خود جلوگیری کند، م.). پژوهش‌های جدید نشان می‌دهد اختلال روانی نیز در اثر فرآیندهای شیمیایی درون مغز رخ می‌دهد. متخصصان گمان می‌کنند وجود حالت غیرعادی در انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، محرک اصلی این نوع اختلال خوردن است. پژوهش‌های بالینی حاکی از آن است که تغییرات در سیستم سروتونین مغز روی رفتارهای تغذیه‌ای اثرگذار خواهدبود، به ویژه سروتونین، که واکنش سیری را برمی‌انگیزد، در بیماران مبتلا به پرخوری عصبی ضعیف عمل می‌کند. مقاومت به انسولین، که ممکن است در بیماران مبتلا به پرخوری عصبی و بی‌اشتهایی عصبی وجود داشته‌باشد، توانایی بدن را برای تولید سروتونین از L-تریپتوفان ضعیف می‌کند.

    نشانه‌ها و علائم

    – حساسیت نسبت به آب و هوا / دمای هوای پایین، فرد به آسانی بیمار می‌شود
    – ورزش مداوم برای حفظ وزن “ایده‌آل”
    – نداشتن دوره‌ی قاعدگی
    – ریزش مو و خشکی پوست
    – داشتن روحیه‌ی بد در اغلب اواقت و دشواری تمرکز

    مطلب مرتبط: چطور با رژیم آب میوه و سبزیجات سریع لاغر شویم

    عوارض

    بی‌اشتهایی عصبی اگر به موقع درمان نشود می‌تواند به مشکلات جدی سلامتی منجر شود. برخی عوارض پرخوری عصبی شامل این موارد است:

    – ضربان قلب نامنظم
    – آسیب مغزی
    – نارسایی قلبی
    – اشکال در قاعدگی
    – کم‌خونی
    – نارسایی کلیوی
    – ناباروری
    – پوکی استخوان یا ضعف بافت‌های استخوانی
    – یبوست
    – مرگ در اثر سوءتغذیه یا خودکشی

    درمان

    اگر در جمع دوستان یا خانواده‌تان کسانی هستند که از بی‌اشتهایی عصبی رنج می‌برنند راه صحیح را به آنها نشان دهید و آنها را متقاعد کنید به پزشک مراجعه کنند. البته این کار آسان نیست. این افراد معمولا تصور می‌کنند همه چیز خوب است و مشکلی وجود ندارد که بخواهند آن را برطرف کنند. شما باید صبورتر باشید و حمایتی مداوم به آنها بدهید. هرگز آنها را سرزنش نکنید یا باعث ناراحتی‌شان نشوید چون فقط اوضاع را بدتر می‌کنید.

    اکثر موارد بی‌اشتهایی عصبی به صورت سرپایی درمان می‌شود اما موارد حاد با مراقبت بیمارستانی کنترل می‌شود. هدف از این کار این است که بدون خطر دوباره به وزن ایده‌آل برگردند. از این گذشته، پزشکان با روان‌درمانی و توصیه‌های خوراکی و تغذیه‌ای او را متقاعد می‌کنند که روش غلطی برای زندگی در پیش گرفته است. درمان بی‌اشتهایی عصبی یک‌باره امکان‌پذیر نیست. بهبودی کامل چندین سال طول می‌کشد.

    2. پرخوری عصبی

    پرخوری عصبی نیز مانند بی‌اشتهایی عصبی می‌تواند جان فرد را به خطر بیندازد. این بیماری روانی با افسردگی، عزت نفس بسیار پایین، اعتیاد به الکل، و رفتارهای خودآسیبی در ارتباط است. یکی از مشخصه‌های افرادی که از پرخوری عصبی رنج می‌برند، پرخوری دوره‌ای مکرر است که پس از آن بدن را وادار می‌کنند به واسطه‌ی استفراغ یا مصرف ملین آن را خارج کند. آنها این کار را می‌کنند چون از سایز بدن‌شان خجالت می‌کشند. زنان بیش‌تر از مردان پرخوری عصبی، و در کل اختلالات خوردن را تجربه می‌کنند. بر اساس پژوهش‌ها برآورد می‌شود که از هر 100 زن تقریبا 8 نفر از پرخوری عصبی رنج می‌برند که بیش‌تر در زنان 16 تا 40 ساله مشاهده می‌شود.

    مطلب مرتبط:4 دلیل که چرا رژیم غذایی و ورزش هنوز شما را لاغر نکرده است

    علت‌ها

    درست مانند دلایل بی‌اشتهایی عصبی، علت اصلی پرخوری عصبی با قطعیت مشخص نیست. عوامل بسیاری می‌تواند ریسک ابتلای فرد را به این اختلال افزایش دهد. عوامل محرک شامل این موارد است:

    – مشکلات روانی، از قبیل عزت نفس پایین، اختلال اضطراب، افسردگی، کمال‌گرایی، استرس پس از سانحه و اختلال وسواس فکری عملی.
    – جنسیت. پرخوری عصبی اغلب در زنان مشاهده می‌شود تا مردان.
    – وراثت. اگر خواهر و برادر یا والدین‌تان دچار اختلال پرخوری عصبی هستند، خطر ابتلای شما به همان اختلال بیش‌تر است.
    – مطالبات اجتماعی. مثلا نوجوانانی که احساس می‌کنند باید وزن کم کنند اما روی دوستان‌شان تاثیر گذاشته‌اند.
    – مقتضیات حرفه‌ای. مثلا یک مدل که باید بسیار لاغر باشد یا ورزشکارانی که وزن‌شان را به دقت کنترل می‌کنند.

    علائم و نشانه‌های پرخوری عصبی

    همان‌طور که در بالا توضیح داده‌شد، پرخوری دوره‌ای مکرر علامت اصلی پرخوری عصبی است. در پی این پرخوری فرد به استفراغ، رژیم بسیار سخت و ورزش شدید روی میآورد. اما تشخیص علائم پرخوری عصبی در زندگی فرد چندان آسان نیست، چون گاهی پرخوری دوره‌ای مکرر در جامعه امری عادی است. همه‌ی ما می‌دانیم خوردن یک سرگرمی است که می‌تواند استرس را کم کند. شاید تصور کنید فرد مبتلا به این اختلال باید پوست و استخوان باشد اما همیشه این‌طور نیست. این فرد می‌تواند وزن عادی یا حتی اضافه وزن داشته‌باشد. با این حال برخی نشانه‌ها وجود دارد که می‌تواند علامت پرخوری عصبی باشد، از جمله:

    – همیشه بعد از غذا به سرویس بهداشتی می‌رود تا بالا بیاورد (البته این بارها انجام می‌شود)
    – ورزش بیش از حد
    – تغییر در ظاهر مانند تورم گونه‌ها یا فک، پارگی رگ‌های خونی در چشم، آسیب به مینای دندان
    – پایبندی بیش از حد به تلاش‌های کاهش وزن یا شکل ظاهری بدن

    عوارض

    خطر پرخوری عصبی در اثر پرخوری دوره‌ای مکرر و استفراغ عمدی مکرر به وجود می‌آید. در اثر این پاکسازی شدید اندام‌های مختلف آسیب می‌بیند:

    – ایجاد جای زخم در انگشتانی که برای القای استفراغ استفاده شده‌است
    – ساییدگی مینای دندان در اثر استفراغ عمدی (ترشح اسید معده)
    – تورم غده‌های بزاقی در گونه‌ها
    – کمبود پتاسیم در خون
    – حساسیت دندان به گرما یا سرما
    – قرار گرفتن مری در معرض اسید معده‌ی زیاد که می‌تواند سبب ایجاد زخم، خراش یا باریک شدن آن شود
    – مشکلات گوارشی، کم آبی شدید
    – مشکلات قلبی که نتیجه‌ی عدم توازن الکترولیت است

    مطلب مرتبط: 15 مشهورترین و بهترین رژیم غذایی دنیا: تحلیل علمی و تاثیرات

    روش‌های درمان بیماران مبتلا به پرخوری عصبی به شرح زیر است:

    – درمان‌های روان‌شناختی (روان‌درمانی) توسط روان‌پزشک برای کنترل اختلال رفتاری
    – داروهای ضد افسردگی اغلب می‌تواند به کنترل پرخوری عصبی کمک کند، هرچند بیمار افسرده به نظر نمی‌رسد. اما اگر دارو قطع شود باعث بازگشت پرخوری عصبی می‌شود.

    3. اختلال پرخوری دوره‌ای

    اختلال پرخوری دوره‌ای (BED) شایع‌ترین اختلال خوردن در امریکا است که 3.5 درصد از زنان، 2 درصد از مردان، و بیش از 30 درصد کسانی که به دنبال کاهش وزن هستند از آن رنج می‌برند. این اختلال نخستین بار در 1959 توسط آلبرت استانکرت (روان‌پزشک و پژوهشگر) به عنوان “پرخوری شبانه” توصیف شد و اصطلاح “اختلال پرخوری دوره‌ای” برای توصیف رفتار “پرخوری دوره‌ای” بدون عامل شبانه ساخته‌شد.

    اختلال پرخوری دوره‌ای معمولا به چاقی مفرط منجر می‌شود، هرچند ممکن است در وزن نرمال اتفاق بیفتد. یک مورد حادتر همایندی مرضی (وجود هم‌زمان دو بیماری، مثل اسکیزوفرنی و سوء مصرف مواد) وجود دارد- 78.9 درصد مبتلایان به اختلال پرخوری دوره‌ای و 63.6 درصد مبتلایان به اختلال پرخوری دوره‌ایِ غیربالینی دچار اختلال‌های بالینی محور I هستند.

    افرادی که از اختلال پرخوری دوره‌ای رنج می‌برند بارها کنترل خود را در برابر خوردن از دست می‌دهند. تفاوت اختلال پرخوری دوره‌ای و پرخوری عصبی این است که پس از دوره‌ی پرخوری رفتارهای جبران‌کننده از قبیل پاکسازی، روزه‌داری، یا ورزش شدید انجام نمی‌شود. به همین دلیل شاید کسانی که از اختلال پرخوری دوره‌ای رنج می‌برند چاق باشند، از این گذشته این اختلال ممکن است به شرایط جدی دیگری از قبیل بیماری قلبی عروقی بینجامد. هم‌چنین ممکن است افرادی که با این اختلال دست به گریبان هستند شدیدا احساس گناه، پریشانی، و خجالت کنند که با پرخوری دوره‌ای‌شان در ارتباط است. این احساسات می‌تواند در پیشرفت اختلال خوردن موثر باشد.

    علت‌ها

    مانند بی‌اشتهایی و پرخوری، هیچ‌کس با اطمینان کامل نمی‌داند علت اختلال پرخوری دوره‌ای چیست. اما یک چیز قطعی است، افرادی که اختلال پرخوری دوره‌ای دارند معمولا به مدت طولانی افسرده بوده‌اند. این‌که افسردگی سبب اختلال پرخوری دوره‌ای می‌شود یا برعکس، یا این دو رابطه‌ی علت و معلولی دارند هنوز با قطعیت مشخص نیست.

    ممکن است محرک پرخوری هیجان‌هایی مانند شادی، خشم، ناراحتی، یا بی‌حوصلگی باشد. با این حال بسیاری از آدم‌ها ادعا می‌کنند پرخوری دوره‌ای در هر حالت روحی که باشند رخ می‌دهد. هم‌چنین مشخص نیست آیا رژیم گرفتن با پرخوری دوره‌ای در ارتباط است یا نه. برخی پژوهش‌ها نشان داده‌است حدود نیمی از افرادی که مبتلا به اختلال پرخوری دوره‌ای هستند قبل از آغاز رژیم یک دوره پرخوری داشته‌اند. متخصصان نیز گفته‌اند اختلال پرخوری دوره‌ای معمولا در میان ورزشکاران رقابت‌پذیر، از جمله شناگران یا ژیمناستیک‌کارها دیده می‌شود که برای جلب نظر جامعه تناسب اندام “ایده‌آل” خود را حفظ می‌کنند.

    مطلب مرتبط: رژیم غذایی کتوژنیک چیست ؟

    نشانه‌ها و علائم

    بسیاری از افراد مبتلا به اختلال خوردن دوره‌ای سعی کرده‌اند خودشان را کنترل کنند، اما باز هم نمی‌توانند در درازمدت آن را کنترل کنند. حتی برخی از آدم‌ها کار، دانشگاه، یا فعالیت‌های اجتماعی را موقتا رها می‌کنند تا به پرخوری برسند. افراد چاقی که اختلال پرخوری دوره‌ای دارند اغلب حس بدی نسبت خود دارند و ممکن است از دورهمی‌های اجتماعی خودداری کند. کسانی که پرخوری می‌کنند، خواه چاق باشند یا نه، اغلب احساس خجالت می‌کنند و سعی می‌کنند مشکل خود را پنهان کنند. آنها اغلب به قدری خوب پنهان‌کاری می‌کنند که دوستان نزدیک و اعضای خانواده‌شان از اختلال شدید پرخوری دوره‌ای در آنها آگاه نیستند.

    نشانه‌ها و علائم اختلال پرخوری دوره‌ای به این شرح است:

    • رژیم مزمن با وجود این‌که وزنی به شدت پایین‌تر از نرمال دارد
    • نوسان وزن دائم
    • درگیری فکری نسبت به محتوای کالری و چربی خوراکی‌ها
    • اقدام به الگوهای خوردن تشریفاتی، مثلا خرد کردن خوراکی به قطعات کوچک، تنها خوردن و یا پنهان کردن خوراکی
    • افسردگی یا دوره‌ی لتارژی (اختلال توجه به زمان و مکان، حالتی که هوشیاری بیمار کاهش یافته است ولی بیمار در کما نیست، م.)
    • اجتناب از آیین و مراسم اجتماعی، خانوادگی، و دوستانه؛ ممکن است فرد منزوی و گوشه‌گیر شود
    • عدم کنترل در مصرف خوراکی
    • پرخوری بسیار زیاد حتی زمانی که فرد احساس گرسنگی نمی‌کند
    • سهم وعده‌ی غذایی بیش‌تر از میزان نرمال برای یک فرد
    • این افراد سریع‌تر از یک فرد نرمال غذا می‌خورند
    • آن‌ها خوردن را تا زمانی ادامه می‌دهند که احساس پُری و ناراحتی می‌کنند

    عوارض

    آدم‌هایی که از اختلال پرخوری دوره‌ای رنج می‌برند معمولا نسبت به رفتار بد خود احساس اندوه می‌کنند و ممکن است افسرده شوند. معمولا دوره‌های پرخوری شامل خوراکی‌های سرشار از چربی، قند و یا نمک است، اما ویتامین و مواد معدنی کمی در آن وجود دارد. این منجر به مشکلات جدی سلامتی می‌شود، از جمله:

    • دیابت
    • فشار خون بالا
    • کلسترول بالا
    • بیماری کیسه صفرا
    • بیماری قلبی
    • برخی سرطان‌ها

    درمان

    اساسا برای تمام اختلال‌های خوردن یک درمان ساده وجود دارد، و بهبودی آن امکان‌پذیر است. علائم اختلال‌های خوردن از طریق ترکیبی از درمان، آموزش تغذیه و مراقبت پزشکی قابل کنترل یا رفع است. متاسفانه از هر فرد مبتلا به اختلال خوردن فقط یک نفر درمان می‌شود، اما باید فرآیند صحیح بهبودی را طی کند.

    1. روش‌های درمانی

    عموما هدف از این درمان‌ها این است که به فرد کمک کنیم به وزن سالم برگردد، تمام مشکلات روانی مربوط به اختلال رفع شود، و رفتار یا افکار منفی که در اختلال خوردن نقش دارد کاهش بیابد. درمان باید تمام جوانب اختلال، از جمله مولفه‌های روانی و پزشکی را در بر بگیرد. شاید برای پیشگیری از بازگشت اختلال روش درمانی مداوم لازم باشد.

    2. درمان به روش شناختی رفتاری

    روش درمانی شناختی رفتاری (CBT) یک درمان برای مولفه‌ی پزشکی اختلال‌های خوردن است. این نوع درمان بسیار سازمان‌یافته است و اغلب مستلزم 10 تا 20 جلسه است. این کار را می‌توان به تنهایی یا به همراه خانواده انجام داد. روش درمانی شناختی رفتاری مبتنی بر هدف است و روی تغییر الگوهای فکری ناسالم تمرکز دارد. CBT روش ارجح برای درمان اختلال‌های خوردن است و اغلب با گزینه‌های درمانی دیگر ترکیب می‌شود.

    3. مشاوره‌ی تغذیه

    مشاوره‌ی تغذیه یک مولفه‌ی مهم در درمان اختلال‌های خوردن است. کسی که از اختلال خوردن رنج می‌برد از رژیم غذایی سالم برداشتی تحریف‌شده دارد، برای همین مشاور تغذیه کمک می‌کند فرد برنامه‌ی غذایی داشته‌باشد که حفظ وزن سالم را برای او امکان‌پذیر کند. متخصصان تغذیه می‌توانند به تثبیت عادت غذا خوردن نرمال کمک کنند. شاید رژیم غذایی تحت نظر پزشک برای بیماران لاغر یا چاق مفید باشد. این نوع مشاوره بخش مهمی از بهبودی و موفقیت درازمدت است.

    4. روان‌درمانی

    روان‌درمانی می‌تواند به آدم‌ها کمک کند علت‌ها و فرآیندهای فکری را که پشت اختلال خوردن است، کشف کنند، و مسیر بهبودی را نیز بیابند. هم‌چنین روان‌درمانی می‌تواند روابط را بهبود دهد و به شما یاد می‌دهد با استرس کنار بیایید و تکنیک‌های حل مسئله را بیاموزید. روان‌درمانی در درمان هر اختلالی، از قبیل افسردگی یا اضطراب، که می‌تواند در اختلال‌های خوردن نقش داشته‌باشد، اهمیت دارد.

    5. درمان با مراقبت‌های پزشکی

    بسیاری از بیماران در شروع درمان بسیار لاغر هستند، تا جایی که ممکن است مراقبت‌های پزشکی ضروری باشد. ممکن است علائم اختلال‌های خوردن به سرعت جان فرد را به خطر بیندازد، و نخستین و مهم‌ترین گام در درمان رساندن فرد به وزن لازم و درمان مشکلات جدی سلامتی است.

    6. روش درمانی مبتنی بر خانواده

    روش درمانی مبتنی بر خانواده موثرترین درمان برای کودکان و نوجوانانی است که نشانه‌های اختلال پرخوری در آنها دیده می‌شود. در این روش درمانی فرض می‌شود خانواده نیز در رژیم و عادت‌های فرزند مشارکت می‌کند، و کل خانواده را برای حمایت از کودکان مبتلا به اختلال خوردن آموزش داده می‌شود.

    7. دیگر روش‌های درمانی

    در درمان اختلال‌های خوردن می‌توان برای کاهش وسواس فکری نسبت به غذا، ورزش یا تصویر بدن از دارو استفاده کرد. هم‌چنین برای درمان مشکلات روانی که شاید ریشه‌ی اختلال‌های خوردن باشد می‌توان از دارو استفاده کرد. ممکن است این داروها شامل داروهای ضد افسردگی یا ضد اضطراب باشد. در برخی موارد شاید بستری شدن در بیمارستان از نظر پزشکی ضروری باشد.

    دیگر اختلالات خوردن (EDNOS)

    EDNOS یک اختلال خوردن است که سبب دشواری شدید یا نقصان می‌شود، اما معیارهای دیگر اختلال‌های خوردن را ندارد. از جمله:

    4. بی‌اشتهایی عصبی غیرمعمولی

    5. پرخوری عصبی (با تعداد رفتارهای کم‌تر)

    6. اختلال پرخوری دوره‌ای (با موارد وقوع کم‌تر)

    7. سندروم پرخوری شبانه (مصرف بیش از حد غذا در شب)

    8. اختلال پاکسازی ( پاکسازی بدون پرخوری دوره‌ای)

    9. اختلال اجتناب از/ محدود کردن مصرف خوراکی:

    – عدم مصرف غذا به مقدار کافی که پیامدهای تغذیه‌ای جدی دارد، اما ویژگی‌های روانی بی‌اشتهایی عصبی را ندارد.
    – علت آن ترس از استفراغ یا دوست نداشتن بافت‌های غذاها است.

    10. پیکا: مصرف مداوم مواد غیرخوراکی که بخشی از هنجارهای فرهنگی نیست.

    11. اختلال نشخوار: برگشت غذا پس از بلعیده شدن. غذایی که برمی‌گردد اغلب دوباره بلعیده می‌شود یا بیرون ریخته می‌شود.

    12. اختلال تغذیه یا خوردن نامشخص (EDNOS)

    – وقتی رفتارها با علائم دیگر اختلال‌های خوردن هم‌خوانی ندارد اما هنوز سبب مشکلات بالینی حاد می‌شود.
    – وقتی پزشک در شرایط اورژانسی به خاطر کمبود اطلاعات نمی‌تواند ارزیابی کند که آیا فرد معیارهای یک اختلال دیگر را دارد یا نه.

    این 12 اختلال خوردن در سراسر دنیا بسیار آشنا است. برای پیشگیری از این نوع اختلال‌ها رژیم‌های غذایی سالم بهترین روش است.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی

    منبع: drhealthbenefits


    مطالب مرتبط

    تحقق رویاها: چطور در 4 گام رویاهایتان را تحقق ببخشید

    اختلال شخصیت: 10 نوع اختلال شخصیتی از خودشیفته تا سایکوپت

    فواید دانه چیا و دانه کتان

    خواص ماهی سالمون: 30 فایده ماهی سالمون برای سلامتی و درمان

    10 عادت کوچک که پس انداز بیشتر داشته باشید

    گرگرفتگی یائسگی: 8 درمان طبیعی گر گرفتگی که بسیار موثر است

    خواص لوبیا چیتی: 28 فایده لوبیا چیتی برای سلامتی

    25 زیباترین دریاچه از گوشه و کنار دنیا که عاشق‌شان می‌شوید

    22 فایده آب کولارد سبز خام برای سلامتی

    25 واقعیت کلیدی درباره نظریه بیگ بنگ( مه بانگ) که شاید ندانید

    فواید سیب در دوران بارداری: 20 فایده سیب برای سلامتی در دوران بارداری

    15 فایده مصرف آجیل و میوه های خشک در دوران بارداری


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    جواهرات اکسسوری‌هایی هستند که افراد خواه پیر باشند یا جوان، زن یا مرد می‌توانند از آن استفاده کنند. از آویختن یک گردنبند معمولی گرفته تا انگشترهای الماس، جواهرات یک اکسسوری جهانی است. قیمت آنها هم در همه جای دنیا متفاوت است. انبوهی از برندهای جواهرات وجود دارد که تخصص‌شان جواهرات منحصر به فرد و لوکس است. در ادامه با 10 بهترین و گرانترین برند جواهرات دنیا آشنا می شویم.

    گرانترین برند جواهرات دنیا

    به ویژه خانم‌ها عاشق جواهرات لوکس هستند تا در کنار لباس و آرایش در مناسبت‌های مختلف به آنها زیبایی دهد. برندهای جواهرات بی‌شماری در سراسر دنیا وجود دارد اما فقط آن‌هایی که در طراحی و ساخت عالی هستند طرفداران زیادی دارند. شکی نیست که یک قطعه جواهر باید با جذابیت خیره‌کننده‌اش توجه آدم‌ها را جلب کند.

    مطلب مرتبط: 10 محبوب ترین و بهترین برند لپ تاپ در دنیا

    در ادامه فهرستی از 10 گران‌ترین برند جواهرات آمده‌است که طراحی، زیبایی و جذابیت آن در سراسر دنیا با استقابل زیادی مواجه شده‌است:

    10. شوپارد

    گرانترین جواهرات دنیا

    این برند جواهرات در 1860 در Sonvilier واقع در سوئیس تاسیس شد. محصول این برند در ابتدا ساعت زنانه و جیبی بود. دفتر مرکزی این شرکت در ژنو است. شرکت شوپارد در 1996 رشد گسترده‌ای را تجربه کرد. این شرکت در این زمان تجهیزات خود را برای ساخت موتور ساعت پایه‌گذاری کرد. قبل از آن ساعت‌ها توسط شرکت‌های دیگر مونتاژ می‌شد. درحال‌حاضر تخصص این شرکت ساعت‌های مردانه و زنانه سوئیسی است. امروز شرکت شوپارد تقریبا 2000 کارمند در سراسر دنیا دارد.

    گرانترین برند جواهرات دنیا 9: میکی موتو

    گرانترین جواهرات دنیا

    این شرکت به یاد میکی موتو کوکیچی نام‌گذاری شد، تاجر ژاپنی که نخستین مروارید مصنوعی را ساخت. او سپس با تاسیس شرکت مروارید لوکس صنعت مروارید را آغاز کرد. او حق ثبت پرورش مروارید را دریافت کرد. نخستین فروشگاه مروارید در منطقه‌ی گینزا در توکیو افتتاح شد که 2 نوع مروارید می‌فرخت: دانه‌ی مروارید طبیعی و مروارید نیمه. این شرکت در سراسر دنیا از جمله پاریس، نیویورک، شانگهای، و بمبئی فروشگاه دارد. شرکت دارای میکی مونو سابقه‌ای منحصر به فرد است. این شرکت در سال‌های 2003 تا 2008 جواهرساز رسمی ملکه‌ی زیبایی امریکا و در سال‌های 2002 تا 2007 جواهرساز رسمی دختر شایسته‌ی امریکا بوده است.

    مطلب مرتبط: 10 پهناورترین و بزرگترین شهرهای جهان

    8. بولگاری

    گرانترین جواهرات دنیا

    این شرکت یک برند ایتالیایی جواهرات و کالاهای لوکس است. محصولات خط تولید‌های مختلف آن، از جمله جواهرات، عطر و هتل‌های این شرکت روانه‌ی بازار می‌شود. بولگاری شبکه‌ای از حدود 300 فروشگاه دارد که به طور استراتژیک در گران‌ترین مناطق خرید در سراسر دنیا واقع شده‌است. این بوتیک‌ها در دالاس، هونولولو، پالم بیچ، لیما و بسیاری از مناطق دیگر قرار گرفته است. ساعت‌های مچی این شرکت توسط Bulgari Haute Horlogerie ساخته می‌شود که شرکت سوئیسی تابعه‌ی بولگاری است.

    گرانترین برند جواهرات دنیا 7: پیاژه

    گرانترین جواهرات دنیا

    پیاژه یک شرکت سوئیسی است که به خاطر ساعت‌ها و جواهرات لوکس معروف است. جورج پیاژ بنیان‌گذار این شرکت آن را در 1874 تاسیس کرد. در سال 2001 خط تولید Haute Horlogerie پیاژه را خارج از ژنو باز کرد. این اقدام تجهیزات ساعت‌سازی و جواهرسازی، و هم‌چنین گستره‌ی پژوهش و توسعه را ادغام کرد.

    مطلب مرتبط: 10 بهترین کشور دنیا از لحاظ آموزش و مهارت عملی افراد

    6. گراف

    گرانترین جواهرات دنیا

    شرکت گراف دایمندز در خرده‌فروشی جواهرات و ساعت‌های گران‌قیمت تخصص دارد. این یک شرکت بریتانیایی بین‌المللی است و ریشه‌های آن در لندن است. گراف یکی از 10 گران‌ترین برند جواهرات در 2017 است. این شرکت از فرآیند کیمبرلی پیروی می‌کند که خرید یا معامله‌ی الماس صیقل نخورده را از جایی که ممکن است باعث درگیری یا رنج انسان شود نفی می‌کند. گراف در شهرهایی مانند نیویورک، مونت کارلو، و تایپه بیش از 50 فروشگاه دارد. این شرکت یک “گل سینه‌ی طاووس” با قیمت گزافی معادل 100 میلیون دلار دارد. این گل سینه دارای الماس‌های رنگی است و در کل 120.81 قیراط الماس دارد که زینت‌بخش این گل سینه است.

    5. تیفانی و کو

    گرانترین جواهرات دنیا

    این شرکت معمولا با نام تیفانی شناخته می‌شود و خرده‌فروش جواهرات لوکس و خاص است. پایه‌های اصلی این شرکت در امریکا است. محصولاتی که شرکت تیفانی به بازار عرضه می‌کند جواهرات، نقره استرلینگ، چینی، کریستال، عطر، ساعت، و نیز برخی کالاهای چرمی است. بیش‌ترین شهرت آن برای جواهرات الماس است. “الماس زرد تیفانی ” که در 1878 کشف شد 128 قیراط است و 90 وجه دارد، در فروشگاه مرکزی نیویورک سیتی به نمایش گذاشته شده‌است. این الماس هرگز فروخته نشد. طرح‌های این شرکت توسط خانواده‌های مشهور امریکا از جمله وندربیلت‌ها و مورگان‌ها استفاده شده‌است.

    گرانترین برند جواهرات دنیا 4: بوچلاتی

    گرانترین جواهرات دنیا

    این یک شرکت ایتالیایی جواهرات و ساعت است که حاصل ادغام شرکت پدر و پسری است که هر دو طلاسازهای ماهری بودند. در سال 1919 ماریو بوچلاتی فروشگاه خود را افتتاح کرد و بعد از تاسیس فروشگاه در میلان، رم، و فلورانس، کسب و کارش در خارج را شروع کرد. درحال‌حاضر فروشگاه مرکزی آن در نیویورک سیتی در خیابان مدیسن است. مجموعه‌ی خاص” Art Collection” که بسیار خوش درخشید، توسط آندره‌آ بوچلاتی و دخترش لوکریتزیا بوچلاتی طراحی شد.

    3. ون کلیف و آرپلز

    گرانترین جواهرات دنیا

    ون کلیف و آرپلز شرکتی است که جواهرات، ساعت و عطر به بازار عرضه می‌کند. این شرکت در 1896 توسط آلفرد ون کلیف و عمویش در شهر پاریس تاسیس شد. افراد مشهور، از جمله فرح، ملکه‌ی سابق ایران، گریس کلی، و الیزابت تیلور از قطعات جواهر این شرکت استفاده کرده‌اند. برخی قطعات خاص این شرکت ساعت مچی Cadenas، گردنبند زیپ، گردنبد الحمبر و گردنبند مجموعه‌ی جاردینز است.

    2. شرکت هری وینستون

    گرانترین جواهرات دنیا

    این یک شرکت امریکایی است که عرضه‌کننده‌ی جواهرات لوکس و تولیدکننده‌ی ساعت سوئیسی است. این شرکت تابعه‌ی گروه سواچ است. نخستین فروشگاه شرکت هری وینستون در 1932 افتتاح شد و نخستین شرکتی بود که در 1943 به یک هنرپیشه‌ی خانم الماس قرض داد. این شرکت طراح لباس جنیفر جونز، نامزد بهترین بازیگر زن است، و در میان سلبریتی‌های هالیوود طرفداران زیادی دارد.

    گرانترین برند جواهرات دنیا 1: کارتیه

    گرانترین جواهرات دنیا

    این یک شرکت خوشه‌ای کالاهای لوکس است که جواهرات و ساعت‌های خود را طراحی، تولید و توزیع می‌کند. این شرکت در 1847 توسط لوئیس فرانکوئیس در فرانسه تاسیس شد. کارتیه به خاطر جواهرات و ساعت‌های مچی‌اش شهرت بسیار زیادی دارد. کارتیه شرکتی بود که برای ساعت‌های جادویی طرح‌هایی تولید کرد، ساعت‌هایی که عقربه‌های آن شناور به نظر می‌رسید و ظاهرا به موتور ساعت وصل نبود. “Bestiary” یک گردنبند الماس است و برای بوپیندر سینگ، مهاراجه‌ی پاتیالا ساخته شد. کیت میدلتون از ساعت Ballon Bleu کارتیه استفاده کرده‌است. برخی از انواع جواهراتی که این شرکت تولید می‌کند شامل انگشتر، دستبند، گردنبند، گوشواره، و گل سینه است.

    این فهرستی از 10 گران‌ترین برندهای جواهرات دنیا در 2017 بود. این‌ها لوکس‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای جواهرات دنیا هستند. اما در عین حال بسیار گران‌تر از آن هستند که یک فرد عادی بتواند محصولات آنها به ویژه زیورآلات الماس و پلاتین را خریداری کند.


    ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مینا بنادکوکی

    منبع: trendingtopmost


    مطالب مرتبط

    10 شهر برتر کسب و کار جهان کدامند؟

    تاثیرات رنگ محبوب تان بر چاکراهای تان چیست

    15 روش دفع انرژی منفی از اطراف تان

    فواید شگفت انگیز جعفری برای پوست و مو

    10 معتبرترین و بهترین بورسیه‌‌ تحصیلی برای بهترین دانشجویان بین‌المللی

    6 کشور دارای زیباترین زنان دنیا براساس رتبه بندی رقابت های جهانی

    نظریه دو وجهی عشق : 26 باور آدم ها از عشق

    6 امن ترین و ناامن ترین خطوط هوایی جهان

    جایزه داروین :8 احمقانه ترین شیوه های مرگ

    10 گرانترین دانشگاه جهان را بشناسید

    10 عجیب ترین میوه و سبزیجات در دنیا

    6 کسب و کار که با ورود اینترنت از بین رفتند


  
  
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >