سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در شرافت دانش همین بـس که کسی هم که آن را نیک نمی داند ادعایش می کند و هرگاه به آن منسوب گردد شادمان می شود . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :31
بازدید دیروز :43
کل بازدید :121193
تعداد کل یاداشته ها : 260
103/2/9
10:23 ع

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    تاثیر افزایش قیمت دلار صرف نظر از دلایل اقتصادی و سیاسی و پیامدهای مهم اقتصادی در تولید و تجارت ایران اثرات روانی مستقیمی نیز بر زندگی مردم و کل جامعه خواهد داشت.

    تاثیر افزایش قیمت دلار بر زندگی مردم چگونه بوده است

    اما مهمترین تاثیر افزایش قیمت دلار در زندگی مردم عادی افزایش تورم است. بالارفتن نرخ ارز، قیمت کالاهای وارداتی را بالا می‌برد؛ از گندم و برنج گرفته تا گوشی موبایل و خودرو. ایران سال گذشته بالغ بر 43.6 میلیارد دلار کالا و خدمات وارد کرد.

    البته دولت هنوز برای واردات بعضی کالاهای اساسی ارز مبادله‌ای اختصاص می‌دهد و هم‌زمان قیمت بعضی کالاها مثل نان را دستوری تنظیم می کند. ولی با افزایش قیمت ارز در بازار آزاد، بانک مرکزی هم مجبور است قیمت ارز مبادله‌ای را بالا ببرد.

    همچنین تجربه نشان داده با وجود آن که کالاهای اساسی از یارانه دولتی منتفع می‌شوند، در میان‌مدت و با افزایش نرخ تورم، دولت هم قیمت کالاهای اساسی را بالا می‌برد، هرچند این اتفاق کمی دیرتر از موج اولیه اثرات تورمی ارز می‌افتد.

    به غیر از اثر مستقیم در هزینه واردات، افزایش نرخ ارز قیمت کالاهای واسطه‌ای را هم زیاد می‌کند. کالاهای واسطه‌ای مواد و کالاهایی هستند که کارخانجات برای تولید از آن استفاده می‌کنند. بنابر این هزینه تولید بالا می‌رود و بعضی تولیدات داخلی قدرت رقابتشان را از دست می‌دهند. به این ترتیب، افزایش تورم حاصل از بالارفتن قیمت ارز، می تواند به رکود منجر شود.

    البته افزایش نرخ ارز، صادرات را تشویق می‌کند چون قیمت تمام‌شده کالا و خدمات تولیدی در ایران به نسبت بازار هدف کمتر شده و قدرت رقابت کالای صادراتی افزایش می‌یابد. بعضی کشورهای صادرکننده مثل چین در بعضی مقاطع حتی ارزش پول خود را در برابر ارزهای خارجی به طور مصنوعی پایین می‌آورند تا صادرات را تشویق کنند.

    این مسئله البته درباره ایران نمی‌تواند صادق باشد چون رقم صادرات غیر نفتی ایران معمولا یا در حد واردات است یا کمتر از رقم واردات، یعنی ایران یک قدرت صادراتی محسوب نمی‌شود.

    اما یک اثر منفی نوسان‌های بزرگ قیمت ارز، مثل آنچه در دو ماه اخیر رخ داده، این است که سرمایه‌گذاران خارجی را دلسرد می‌کند چون پیش‌بینی‌پذیری اقتصاد را زیر سوال می‌برد. عمده سرمایه خارجی وقتی در ایران به کار گرفته می‌شود باید به ریال تبدیل شود و موقع خروج هم این ریال‌ها باید دوباره به ارز تبدیل شوند. کاهش شدید نرخ ارز، سود سرمایه خارجی را می‌خورد و سرمایه‌گذاران ممکن است در طول یک سال ضرر هم بکند.

    به عنوان مثال، سرمایه‌گذاری را فرض کنید که یک سال پیش یک میلیون دلار وارد ایران کرده، آن را به ریال تبدیل کرده (معادل 3 میلیارد و 700 میلیون تومان) بعد در طول یک سال 25 درصد روی فعالیت اقتصادی‌اش سود کرده و سرمایه ریالی را به 4 میلیارد و 700 میلیون تومان رسانده است. فرض کنید سرمایه‌گذار خارجی حالا می‌خواهد این رقم را به دلار تبدیل کند و سود و اصل سرمایه را از ایران ببرد. اگر قیمت دلار 4700 تومان شده باشد، کل رقمی که دست سرمایه‌گذار را می گیرد همان یک میلیون دلاری است که یک سال پیش آورده بود. یعنی در عمل هیچ سودی نکرده است.

    وبگردی سایت کسب و کار بازده


    خبرخوان هفته

    مطالب مرتبط

    افت قیمت سکه و دلار

    8 دلیل افزایش قیمت دلار در ایران که باید بدانید


  
  

انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید


 

  • انواع کسب و کارها: 5 نوع مختلف کسب و کار را بشناسید

    هیچ کفشی نمی‌تواند جای بوت ها را در زمستان بگیرد، کفش‌هایی کاربردی که می‌تواند در یک قدم، سبک شما را کامل کند. اما اگر هنوز برای پوشیدن یک جفت بوت خاص مردانه، نیاز به کمی راهنمایی دارید، با راه‌های متنوع پوشیدن بوت این کفش‌های فوق‌العاده آشنا شوید:

    اصول ساده پوشیدن بوت

    راز پوشیدن نیم بوت‌های مردانه

    اولین چیزی که برای پوشیدن نیم بوت‌ها باید بدانید این است که در یک روز بارانی، خیلی راحت و بی‌دغدغه سراغ آن‌ها بروید، نیم بوت‌ها بیش از آنچه که فکرش را می‌کنید، کاربردی هستند و به سادگی با لباس‌های مختلف ست می‌شوند.

    هماهنگی بین شلوار و کفش مهمترین نکته‌ای است که لازم است وقت پوشیدن نیم بوت‌ها به یاد داشته باشید. شلوارهای کتان با فرم جذب و شلوارهای جین در کنار نیم بوت‌های مردانه هماهنگی کاملی را به وجود می‌آورند.

    مطلب مرتبط: 3 استایل مردانه و اصول ست کردن کفش با آن‌ها

    برای آنکه ساق نیم بوت زیر شلوار پنهان نشود، گاهی یک تای کوچک در پایین شلوار جین لازم می‌شود، این تا باید کاملا مرتب و متناسب با فرم شلوار باشد.

    کدام نیم بوت‌ها با کدام استایل؟

    اصول ساده پوشیدن بوت

    مدل‌های مختلف از نیم بوت و پوتین مردانه می‌تواند با استایل‌ها و موقعیت‌های متنوعی همخوانی داشته باشد. برای یک استایل رسمی و ساده بهترین انتخاب نیم بوت‌های چلسا هستند، این مدل بدون بند با دو کش در طرفین هم یک نیم بوت راحت به شمار می‌رود و هم با طراحی مینیمال و ساده‌ای که دارد، در استایل رسمی شما به خوبی ترکیب می‌شود. در عین حال این مدل نیم بوت، در استایل روزمره و با شلوار جین هم به همان اندازه کاربردی و در عین حال جذاب است.

    بهترین انتخاب برای بوت‌های روزمره مردانه، بوت‌های بندی با فرم سنگین هستند، این بوت‌ها با نام بوت‌های رزمی (Work boots) هم شناخته می‌شوند و اگر بخواهید دقیق‌تر بدانید، فرم کلاسیک بوت و نیم بوت‌های برند تیمبرلند (Timberland) بهترین نماینده برای این مدل بوت مردانه است.

    مطلب مرتبط: چطور بدانیم چه زیورآلاتی برای لباس ما مناسب است

    مهمترین ویژگی این نیم بوت‌ها کاربردی بودن و دوام بالای آن‌ها است، با این حال فراموش نکنید که این مدل از نظر ظاهر و زیبایی هم جزو پرطرفدارترین مدل‌های کفش مردانه است.

    زیره ضخیم، طراحی پرقدرت، حمایت از مچ پا در کنار ظاهر متفاوت و چشم‌گیر، این مدل کفش را تعریف می‌کند. پس اگر می‌خواهید بدانید با شلوار جین جذب کدام یک از کفش‌های زمستانی ظاهر بهتری خواهد داشت، پاسخ بوت‌های روزمره کار یا همان work boots است.

    این کفش‌ها با فرم پهن و بزرگی که دارند می‌توانند مکمل خوبی برای شلوار جین جذب باشند و در عین حال که به دیده شدن اجزای ظاهر شما کمک می‌کنند خودشان در مرکز توجه قرار گیرند.

    برای کامل کردن این ترکیب، چیزی بهتر از کاپشن یا کت چرم نیست، ترکیب رنگ قهوه‌ای سوخته چرم با بوت‌های شما یک ترکیب کامل و ساده به وجود می‌آورد. اما اگر همین ترکیب را بخواهید کمی رسمی‌تر کنید، یک کت رسمی و خوش‌دوخت با شلوار جین و فیت معمولی، می‌تواند کار یک استایل نیمه رسمی را انجام دهد.

    پوشیدن بوت : بهترین انتخاب‌ها برای استایل زمستانی مردانه

    اصول ساده پوشیدن بوت

    شاید اولین و مهمترین انتخاب برای کامل کردن استایل زمستانی شما، بوت و نیم بوت باشد، اما فراموش نکنید که آن‌ها تنها انتخاب نیستند. گاهی کتانی‌ها بهتر از هر کفش مردانه دیگری می‌توانند ترکیب لباس‌های شما را کامل کنند. شاید ترکیبی از استایل زمستانی و تکه‌هایی از کمد تابستانی‌تان در روزهای آفتابی پاییز و زمستان بیش از هر ترکیب دیگری راحت و کاربردی باشد.

    اما اگر برای شما این سوال است که از بین انواع مدل های کفش مردانه کدام یک را می‌توان از تابستان به زمستان برد؟ پاسخ کتانی‌ها است. کفش‎های کتانی ورزشی و اسپرت پرکاربردترین‌ها برای هر فصلی هستند، آن‌ها خیلی ساده در هر استایلی جا می‌گیرند.

    اما اگر می‌خواهید این انتخاب جسورانه را برای استایل زمستانی‌تان داشته باشید، بهتر است از کتانی‌هایی استفاده کنید که در عین داشتن طراحی زیبا، کاربردی هم باشند. رویه ضدآب و قابلیت گرم نگه داشتن پا در عین گردش هوا، از ویژگی‌های مهمی است که یک کتانی زمستانی باید داشته باشد.

    کتانی‌های سفید، مشکی و با رویه جیر می‌توانند انتخاب‌های محتاطانه و مناسبی برای ست لباس‌های زمستانی شما باشند.

    اما انتخاب دیگری که دارید، کفش‌های چرم است. علاوه بر هر بوت یا نیم بوت چرمی که می‌تواند در استایل زمستانی شما جای گیرد، کفش‌های چرم ساده و کتانی‌های چرم انتخاب‌های خوبی برای زمستان و استایل زمستانی شما هستند.

    جنس چرم در کفش‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد، کفش چرمی که برای زمستان مناسب است، یک کفش ساده با طراحی مینیمال و چرم تیره مثل مشکی یا قهوه‌ای سوخته است.

    پوشیدن بوت: بوت‌ها و همه چیز درباره سایز کفش

    در مورد یک جفت بوت یا نیم بوت مردانه یا هر کفش دیگری همیشه در بعدازظهر که پا به بزرگترین اندازه خود می‌رسد، اقدام به خرید کنید. هیچ وقت بوت و نیم بوت یا هر کفش زمستانی دیگری را بدون جوراب امتحان نکنید. لازم است یک جوراب ضخیم یا هر جوراب دیگری را که در زمستان انتخاب می‌کنید، برای امتحان کردن کفش پوشیده باشید.

    نکته آخر این است که بین بلندترین انگشت پای شما تا نوک پنجه کفش باید کمی فاصله باشد و بتوانید پاهایتان را در کفش کمی به طرفین حرکت دهید.

    اگر برای پوشیدن این نیم بوت‌ها به کمی الهام بخشی نیاز دارید، می‌توانید نگاهی به استایل‌های پیشنهادی وبسایت onpointfresh بیاندازید.

    در نهایت فراموش نکنید که شما به یک جفت بوت رسمی یا نیمه رسمی چرم و خوش فرم و یک جفت بوت روزمره کاربردی، راحت و بادوام نیاز دارید، این‌ها کفش‌هایی است که بدون آن‌ها نمی‌توانید از پاییز و زمستان به سادگی عبور کنید.

    یک کفش مناسب و ترکیب آن با یک استایل مرتب، می‌تواند بازتابی از سبک خاص شما باشد.


    سایت کسب و کار بازده

    پوشیدن بوت



  
  

بیوگرافی سارا بهرامی + اینستاگرام سارا بهرامی


 

  • بیوگرافی سارا بهرامی + اینستاگرام سارا بهرامی

    بیوگرافی سارا بهرامی + اینستاگرام سارا بهرامی

    به گزارش سایت دلنا با بیوگرافی سارا بهرامی + اینستاگرام سارا بهرامی همراه شما هستیم….

    بیوگرافی سارا بهرامی :

    تولد : بهمن 1361

    شهر :  اصفهان

    وضعیت : بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر اهل ایران است.
    مدرک : دیپلم ریاضی و فیزیک و لیسانس تئاتر از دانشگاه آزاد تنکابن دارد.

    سارا بهرامی در یک خانواده 6 نفره متولد شد او دو خواهر و یک برادر دارد.

    وی فارغ‌التحصیل رشته تئاتر است و از 9 سالگی شروع کرده است

    بیوگرافی سارا بهرامی + اینستاگرام سارا بهرامی

    بیوگرافی سارا بهرامی + اینستاگرام سارا بهرامی

    او که در در نمایش‌هایی چون «راهزنان»، «متولد 1361»، «اگر..»، «هم‌هوایی»، «مخمصه» و… بازی کرده است، در سال 1392 با بازی در مجموعه تلویزیونی پروانه به شهرت رسید.

    وی اولین کار سینمایی خود را در سال 1388 با فیلم ایرانی-فرانسوی «تهرون» به کارگردانی نادر تکمیل همایون تجربه کرد.
    با بازی در سریال پروانه و بازی در مقابل حامد کمیلی به خوبی درخشید .سارا بهرامی با بازی در سریال پرده نشین در نقش مائده دوباره در مقابل حامد کمیلی به ایفای نقش پرداخت ولی این بار بازی در مقابل بزرگانی همچون فرهاد آئیش,هومن برق نورد,ویشکا آسایش و ….. تجربه بزرگی را در کارنامه هنری بهرامی رقم زد.
    این بازیگر جوان سینما و تلویزیون اصلیتی اصفهانی دارد.با بازی در نقش های کوتاه وارد عرصه جدی بازیگری شد :در سینما، فیلم «آیینه های روبه رو» را با نگار آذربایجانی کار کردم و سپس در فیلم «یک عاشقانه ساده» سامان مقدم بازی کرد.با این حال تئاتر هم چنان در کنارم بود. پس از آن، نقش کوچکی در سریال «فرات» مازیار میری داشتم و سپس در سریال «مثل یک کابوس» بازی کردم. اما نخستین نقش اصلی زندگی ام «پروانه» با جلیل سامان بود.

    بیوگرافی سارا بهرامی + اینستاگرام سارا بهرامی

    بیوگرافی سارا بهرامی + اینستاگرام سارا بهرامی

    آدرس پیج اینستاگرام سارا بهرامی : @sarabahramiii

    همسر سارا بهرامی :

    ازدواج سارا بهرامی مشخص نیست به نظر مجرد است

    فیلمهای سینمایی سارا بهرامی :

    • دارکوب (بهروز شعیبی ، 1396)
    • ایتالیا ایتالیا (کاوه صباغ زاده ، 1395)
    • خانه‌ای در خیابان چهل و یکم (حمید رضا قربانی ، 1394)
    • گیتا (مسعود مددی ، 1394)
    • من دیه گو مارادونا هستم(بهرام توکلی،1393)
    • یک عاشقانه ساده(سامان مقدم،1390)
    • تهرون(نادر تکمیل همایون،1388)
    • آینه های روبه رو(نگار آذربایجانی،1388)

    سریالهای سارا بهرامی :

    • پرده نشین(بهروز شعیبی،1393)
    • پروانه(جلیل سامان،1391)
    • مثل یک کابوس(شهرام شاه حسینی،1390)
    • فرات(مازیار میری،1390)

    فیلم های تلویزیونی سارا بهرامی

    • شب طولانی – 1391 (علی معصومی)
    • شبیه شیدایی – 1393 (ناصر پویش)
    • آرزوهایت را به خاک نسپار – 1392 (محمدمهدی چوپانی)

    فیلمهای کوتاه سارا بهرامی :

    • ترانه‌ای برای لوبا – 1388 (طوفان نهان‌قدرتی)
    • پیش از طلوع – 1392 (تهمینه بهرام‌علیان)
    • آرزوهایت را به خاک نسپار – 1392 (مهدی چوپانی)
    • تو فقط مادر باش (رقیه توکلی)

  
  

ویتامین D چیست؟


 

  • ویتامین D چیست؟

    به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ اهمیت ویتامین D آنقدر زیاد است که درباره این ویتامین نه تنها مقاله‌های علمی به‌روز وجود دارد بلکه  در روایت‌ها و داستا‌ن‌ها هم به آن پرداخته شده است. به طور مثال شخصیت‌های داستان‌های چارلز دیکنز معمولا مبتلا به بیماری‌هایی بودند که او در اطرافش می‌دید؛ در این داستان‌ها بیماری‌هایی مثل ریکتز در میان کودکانی شایع بود که دچار فقر ویتامین د ناشی از نبود نور کافی خورشید و آلودگی هوای شدید آن دوران در بریتانیا بودند.

    مبتلایان به ریکتز از نرمی استخوان و تغییر شکل استخوان‌ها رنج می‌برند. امروزه کودکان کمتری به این عارضه دچار می‌شوند اما با این حال بسیاری از مردم شدیدا دچار کمبود ویتامین D هستند که این مسئله در سال‌های بعدی زندگیشان منجر به تهدید سلامت روان، ضعف سیستم ایمنی (بیماری خودایمنی) و ناتوانی در حفظ وزن متعادل می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم از اهمیت ویتامین د، چگونگی دریافت آن و لزوم استفاده از مکمل صحبت کنیم.

    ویتامین D چیست؟

    این ویتامین در واقع یک هورمون است که به شکل فعال آن کلسیتریول نیز گفته می‌شود. ویتامین د در انجام هر فرایندی در بدن نقش دارد. به برخی از این فعالیت‌ها به صورت زیر می‌توان اشاره کرد:

    استخوان‌ و دندان‌ سالم

    ویتامین D به استخوان‌ها در جذب کلسیم کمک می‌کند. کمبود شدید این ویتامین منجر به بیماری ریکتز می‌شود اما کمبود آن در حد متعادل هم می‌تواند عامل استئوپوروسیس و شکستگی‌‌های استخوان در سنین بالا باشد. به عنوان مثال بسیاری از زنانی که به علت شکستگی لگن به بیمارستان مراجعه می‌کنند دچار کمبود مخفی ویتامین D هستند. بنابراین بهتر است قبل از بروز شکستگی به نشانه‌های کمبود این ویتامین توجه کنید.

    شیر غنی شده و آنچه از آن نمی دانیدقبل از این که بگوییم شیر غنی شده چیست بد نیست بدانید در دوران اولیه تولید تجاری شیر، این مادهء غذایی کاملا دست نخورده و غیر هموژنیزه بود و روی آن غنی سازی صورت نمی گرفت. به این شکل…
    ادامه مطلب

    سلامت روان و عملکرد مغز

    رشد مغز در کودکان، سلامت روحی و روانی در مراحل مختلف زندگی، شکل‌دهی خاطرات و تصمیم‌گیری و حفظ عملکرد مغز در دوران سالمندی. کمبود ویتامین د ارتباط زیادی با بسیاری از بیماری‌های مغز و روان دارد، از افسردگی گرفته تا آلزایمر.

    سیستم ایمنی و خود ایمنی بدن

    مطالعه جدیدی در مورد نقش ویتامین D بر خودایمنی ِسیستم ایمنی صورت گرفته است که نشان می‌دهد برای حفظ سلامت ایمنی بدن عاملی حیاتی بوده و نقش مهمی در مقابل بیماری‌های خودایمنی دارد. مثلا کمبود این ویتامین ارتباط زیادی با نشانه‌های وخیم‌ بیماری ام اس دارد و ویتامین D کافی می‌تواند روند این بیماری را کندتر کند.

    بدن ما به چه میزان ویتامین D نیاز دارد؟

    بر اساس جدیدترین تحقیقات انجام شده، توصیه فعلی برای مصرف ویتامین د برابر با 35 واحد برای هر 500 گرم وزن بدن است. بنابراین مقدار مصرف میانگین برای یک کودک 18 کیلوگرمی روزانه 1400 واحد و برای یک فرد بالغ 77 کیلوگرمی 6000 واحد است. با این وجود نیاز به ویتامین د کاملا فردی و وابسته به عوامل زیادی مثل رنگ پوست، محل زندگی و میزان نور آفتابی است که روزانه دریافت می‌کنید. تنها روش قابل اعتماد برای تعیین میزان نیاز شما یا فرزندتان به ویتامین D آزمایش خون است زیرا متغییرهای زیادی روی این موضوع تاثیرگذار هستند.

    بهتر است ویتامین D را به چه شکلی دریافت کنیم؟

    گفته می‌شود بهترین و موثرترین راه برای بالا بردن سطوح ویتامین D در بدن قرار گرفتن در معرض نور خورشید به نحو سالم و بی‌خطر است. با این حال همیشه نمی‌شود روی نور خورشید حساب کرد. هر چه رنگ پوست شما تیره‌تر باشد، هر چه از استوا دورتر باشید و هر چه با فصل گرما فاصله داشته باشید احتمال دریافت ویتامین D کافی از نور خورشید هم کمتر خواهد بود. در چنین مواقعی استفاده از مکمل ویتامین د قابل قبول است اما اکیدا توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از مکمل‌های حاوی ویتامین D به طور منظم آزمایش خون بدهید تا مطمئن باشید از میزان مطلوبی برخوردار می‌شوید. حتی اگر مدت زمان زیادی را هم زیر نور خورشید بمانید یا روزی دو کیلوگرم ماهی سالمون هم بخورید، بدن شما راه و روش خودش را برای متوقف کردن تولید ویتامین D دارد، آن هم زمانی است که دیگر به آن نیاز نداشته باشد.

    نکته‌ای که شاید از آن بی‌خبر باشید سلامت روده است. ویتامین د یک ویتامین محلول در چربی است؛ بنابراین برای جذب آن روده شما باید بتواند چربی خوراکی را هضم و جذب کند. همین طور افرادی که مبتلا به چاقی از نوع بیمارگونه هستند نیاز به دریافت ویتامین D بیشتری دارند زیرا ذخایر چربی بدنشان مقدار زیادی ویتامین د را در خود نگه می‌دارد. بنابراین افراد چاق تا 40 درصد نیازمند ویتامین D بیشتری نسبت به فردی با وزن متعادل هستند.

    شکی نیست که مصرف ویتامین D اهمیت زیادی دارد اما این که به چه میزان و از چه منبعی را نمی‌شود قطعی گفت. امکان دارد ارتباط بین ویتامین D و سلامت ترکیبی از عوامل (تغذیه + نور خورشید + مکمل‌ها) باشد. اما به طور کلی پیشنهاد ما این است:

    1. به قدر کافی از ماهی‌های چربِ آب‌های سرد مثل سالمون و ساردین بخورید.
    2. هر زمان توانستید بیرون بروید و خودتان را در معرض نور خورشید قرار دهید (دقت داشته باشید که استفاده از کرم ضد آفتاب مانع جذب ویتامین D می‌شود، بنابراین زمانی را که از ضد آفتاب استفاده کرده‌اید حساب نکنید!)
    3. با مشورت پزشک مکمل ویتامین D مصرف کنید.

  
  

ویتامین های مفید برای تقویت مو و ناخن


 

  • ویتامین های مفید برای تقویت مو و ناخن

    به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ ویتامین‌ها نه تنها در تقویت سلامت کل بدن نقش مهمی را به عهده دارند، بلکه در ساختار‌ دهی و سالم نگه داشتن مو و ناخن نیز بسیار مؤثر هستند. آیا ویتامین‌های مفید برای ناخن و مو را به خوبی می‌شناسید؟ قبل از صحبت کردن در مورد ویتامین‌های مفید برای ناخن و مو، بگذارید در مورد عواقب کمبود ویتامین‌های مفید برای ناخن و مو، کمی بیاندیشیم. البته، به آسانی می‌توان دید که مو و همچنین ناخن، در صورت کمبود ویتامین، شکننده شده و ناسالم به نظر می‌آیند. در این صورت، کاری که لازمست انجام دهید اینست که ویتامین های حیاتی و مورد نیاز آنها را تامین کنید.

    یکی از مهمترین ویتامین‌های مفید برای ناخن و مو، که در ابتدا باید به آن پرداخت، ویتامین H است. این ویتامین را گاهی بیوتین (biotin) می‌نامند. در واقع، بدن شما نمی‌تواند این ویتامین را ذخیره کند و توسط باکتری‌هایی که در روده‌ها زندگی می‌کنند، تولید می‌شود. علاوه‌براین، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، طی تحقیقی نشان داده است که کمبود ویتامین H نادر، اما زمانی که جذب مواد مغذی در اثر بیماری یا مصرف دارو آسیب می‌بیند، به وجود می‌آید. وقتی بدن با کمبود ویتامین H مواجه می‌شود، ناخن‌ها شکننده شده و رشد مو نیز تضعیف می‌گردد. اگر می‌خواهید مو و ناخن‌های سالمتری داشته باشید، باید مکمل‌های بیوتین را که در فروشگاههای محلی مواد سلامت زا یافت می‌شوند تهیه نمایید.

    علاوه‌ بر این، لازمست غذاهای حاوی ویتامین H (برنج، زرده تخم مرغ، همراه با شیر)  را بیشتر مصرف کنید.

    اگر به دنبال بهترین ویتامین‌های ناخن و مو هستید، ویتامین C را فراموش نکنید. نمی‌توان منکر شد که این ویتامین برای سلامت تمام بدن بسیار مهم است. این ویتامین، نقش مهمی را در تولید کلاژنایفا می‌کند که در ساختن ناخن‌ها و مو، همراه با دیگر قسمتهای بدن، مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این وجود، همانند ویتامین H، بدن نمی‌تواند ویتامین C را تولید کند و باید آن را از غذایی که مصرف می‌کنیم، بگیرد. وقتی به اندازه کافی ویتامین C مصرف نمی‌کنید، ممکن است با علائمی مانند نازکی و خشکی مو، و همچنین، رشد کند ناخن و مو مواجه شوید. بنابراین، لازمست غذاهایی را که سرشار از ویتامین C هستند، مانند پرتقال، سبزیجات تازه، بیشتر مصرف کنید و یا از مکمل‌های ویتامین C که به آسانی در فروشگاهها یافت می‌شوند، بیشتر بهره بگیرید. نوشیدن آب پرتقال، یا آب لیمو، به شما کمک می‌کند تا مقدار ویتامین C در بدن را افزایش دهید.

    اگر مایلید برای حالت دادن به موی خود از ویتامین C استفاده کنید، لازمست روش زیر را دنبال کنید. قبل از هر چیز این مواد را تهیه کنید:

    • یک یا دو عدد موز بسیار رسیده
    • یک قاشق چایخوری روغن نارگیل
    • یک قاشق چایخوری روغن زیتون
    • یک قاشق چایخوری عسل

    روش تهیه :

    • ابتدا، موزها را با هم ترکیب کنید تا نرم شوند.
    • سپس، عسل، روغن زیتون، و روغن نارگیل را به خمیر موز اضافه کنید.
    • بعدا، دوباره ترکیب را هم بزنید تا یک مخلوط نرم و یکنواخت به دست آید.
    • ترکیب را به مو و پوست بزنید.
    • در نهایت، بعد از 5 دقیقه، مو و پوست سر را با آب بشویید.

    ویتامین C موجود در این ماسک کمک می کند تا چربی مو را تنظیم کرده و آن را تغذیه کنید.

    ویتامین D در فهرست بهترین ویتامین‌های ناخن و مو قرار دارد. ویتامین D به کاهش استرس، و ایجاد احساس خوب معروف است. این ویژگی ویتامین D، از ریزش مو، به ویژه زمانیکه به دلیل بالا بودن سطح استرس روی می‌دهد، جلوگیری می‌کند. علاوه براین، ظاهر زیباتری به مو می‌دهد و آن را بسیار قوی می‌کند.

    در صورت کمبود ویتامین D، نه تنها مو ظاهر زشتی پیدا می‌کند، بلکه ناخن‌ها نیز زیبایی خود را از دست خواهند داد. همانگونه که می‌دانید، ویتامین D نقش مهمّی را در ساخت ناخن‌های بی عیب و نقص ایفا می‌کند. علاوه براین، ویتامین D یکی از مواد مغذی است که برای جذب کلسیم بسیار مهم است، و یکی از فواید کلسیم حفظ سلامت ناخن است. پوسته شدن ناخن بدین معناست که کمبود ویتامین D سطح کلسیم را تحت تاثیر قرار داده است.

    برای افزایش ویتامین D در بدن، غذاهایی مانند سالمون، اره ماهی، حبوبات یا قارچ را بیشتر مصرف کرد. و یا می‌توانید شیر کم چرب غنی شده و یا آب پرتقال غنی شده بنوشید. به همین ترتیب، می‌توان مکمل‌های ویتامین D را بعد از مشورت با پزشک مصرف کرد.

    • ویتامین‌های B کمپلکس

    وقتی صحبت از بهترین ویتامین‌ها برای مو و ناخن است، اشتباه بزرگی است اگر ویتامین‌های B کمپلکس را نادیده بگیریم. گفته می‌شود که ویتامین‌های B کمپلکس برای کنترل متابولیسم و نیز، نگهداری سیستم عصبی مرکزی بسیار ضروری هستند. با این وجود، مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، طی تحقیقاتی دریافته است که این ویتامین‌ها برای سلامتی مو و ناخن بسیار مفید هستند. در گروه ویتامین‌های B، نیاسین(niacin) و همچنین، B12، که کوبالامین نام دارد، به تقویت مو کمک شایانی می‌کنند.

    ویتامین‌های B کمپلکس، نه تنها برای مو، بلکه برای ناخن نیز مفید هستند. درست مانند مو، در صورت کمبود ویتامین B، ناخن‌ها نیز ضعیف می‌شوند. به ویژه، وقتی با کمبود ویتامین B -7 مواجه می‌شوید، ممکن است ناخن‌های ضعیف و شکننده را تجربه کنید.

    غذاهای حاوی این ویتامین عبارتند از: هویج، آواکادو، ماکیان، سبزیجات با برگ سبز تیره، حبوبات، گل کلم، گردو، تخم مرغ، جگر گوساله، و دانه سویا. گاهی اوقات، می‌توان با مشورت پزشک به مصرف مکمل‌های B کمپلکس اقدام کرد.

    همانند ویتامین C، ویتامین E نیز یک آنتی اکسیدان قوی در نظر گرفته می‌شود. این ویتامین اکسیداسیون چربی و نیز، استرس اکسیداتیو در پوست سر را کاهش می‌دهد. این کار به رشد موی سر کمک می‌کند. علاوه‌براین، ویتامین E، باعث حالت دهی موی سر- از ریشه تا نوک-  شده و آن را براق می‌کند. از طرفی، از آنجا که ویتامین E یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است، از سفید شدن زودهنگام موی سر، و همچنین، مو خوره شدن جلوگیری می‌کند.

    علاوه‌براین، ویتامین E، به رفع مشکلات ناخن از قبیل زرد شدن ناخن‌ها، و اختلالات رشد ناخن کمک می‌کند و به دلیل داشتن خواص آنتی اکسیدانی، رادیکالهای آزاد آسیب زننده به ناخن را از بین می‌برد.

    اگر می‌خواهید مقدار ویتامین E در بدن را افزایش دهید، می‌توانید مکمل‌های ویتامین E را بعد از مشورت با پزشک مصرف کنید. بطور کلی، مقدار ویتامین E که توسط موسسه ملی سلامت آمریکا توصیه شده است، 15 میلی گرم در روز است. اگر مایل به مصرف مکمل‌های ویتامین E نیستید، می‌توانید غذاهای بیشتری مانند دانه‌ها، گردو، روغن جوانه گندم، روغن ذرت، و همچنین اسفناج پخته مصرف نمایید. اگر می‌خواهید موی شما قویتر، براق‌تر و زیباتر به نظر بیاید، این روشها را برای تهیه ماسک موی روغن ویتامین E دنبال کنید.

    • ابتدا، روغن گرفته شده از 2 کپسول ویتامین E را با 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ترکیب کنید. به جای روغن نارگیل، از روغن زیتون نیز می‌توانید استفاده کنید.
    • این ترکیب را به پوست سر و مو بزنید.
    • سپس، پوست سر را به نرمی ماساژ دهید.
    • در نهایت، بعد از گذشت نیم ساعت، مو و پوست سر را مانند همیشه با آب بشویید.
    • این فرایند را یک یا دوبار در هفته تکرار کنید تا زمانیکه نتایج به خوبی برای شما مشهود باشد.
    • ویتامین A

    همه مردم می‌دانند که ویتامین A برای بینایی بسیار مفید است. در واقع، ویتامین A یک آنتی اکسیدان قوی است که آن را رتینول می‌نامند. ویتامین A در تولید سبوم سالم یک ماده چرب که توسط پوست سر ترشح می‌شود بسیار کمک کننده است و از ریزش و خشک شدن مو جلوگیری می‌کند. علاوه‌براین، ویتامین A با رادیکالهای آزاد، که ممکن است باعث ریزش و شوند، مبارزه می‌کند.

    علاوه‌براین، اگر از ناخن‌های شکننده رنج می‌برید، ویتامین E در حل این مشکل به شما کمک می‌کند و ناخن‌های شما را سالمتر خواهد کرد. از این رو، باید غذاهای حاوی ویتامین E مانند ماهی قزل آلا، هلو، هویج، کلم بروکلی، کلم سفید، و اسفناج بیشتر مصرف کنید. علاوه براین، هر روز شیر بنوشید. گوشت و تخم مرغ منبع خوبی برای ویتامین A هستند. مصرف مکمل‌های ویتامین A نیز گزینه ایده‌ال دیگری است. مقدار پیشنهادی ویتامین A ،25000 IU در روز است. با این وجود، در صورت مصرف بیش از اندازه ویتامین A نیز ممکن است با مشکل مواجه شوید. بنابراین، قبل از مصرف این ویتامین، بهتر با پزشک مشورت کنید.

    ویتامین k را نباید در این لیست فراموش کنید. اگرهر روز به اندازه کافی ویتامین K مصرف می‌کنید، به شما کمک می‌کند تا از برخی از مشکلات ناخن از جمله شکستگی زود هنگام، زرد شدن، و یا شعیف شدن ناخن‌ها جلوگیری کنید.

    برای دریافت ویتامین K، باید غذاهایی مانند بروکلی، کلم، اسفناج، کاهو، و کلم بروکسل را بیشتر مصرف کنید. مصرف مکمل‌های ویتامین K نیز مفید است. مقدار توصیه شده ویتامین K ،5 الی 65 میلی‌گرم در روز بر اساس جنسیت افراد است. علاوه‌براین، ویتامین K برای مراقبت از پوست بسیار مفید است. این ویتامین در درمان برخی از مشکلات پوست مانند تجمع رنگدانه‌ها، به ویژه زیر چشم‌ها، و همچنین، تیره شدن پوست، بسیار مؤثر است.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >