سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که در آنچه فرا می گیرد بسیار بیندیشد، دانش خود را استوار ساخته و آنچه را نفهمیده می فهمد . [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :5
بازدید دیروز :3
کل بازدید :120820
تعداد کل یاداشته ها : 260
103/1/9
9:56 ع

درمان وسواس با روش های طبیعی


 

  • درمان وسواس با روش های طبیعی

    وسواس فکری و عملی در مراحل اولیه و خفیف بدون نیاز به دارو و روش های طبیعی و آرام بخش قابل درمان است.

    وسواس فکری و عملی که در موارد شدید، جز با درمان‌های روانشناختی و روانپزشکی از میان نمی‌رود، بسیاری از افراد را با خود درگیر کرده است و محققان می‌گویند در موارد خفیف، می‌توان این اختلال را با روش‌های طبیعی درمان کرد.

    درمان وسواس با گل‌گاوزبان

    خاصیت ضدالتهابی این گیاه، بر مغز مصرف‌کنندگانش تاثیر می‌گذارد و تغییرات ایجادشده در مغز و اعصاب، بر افکار و رفتار فرد هم تاثیر می‌گذارد. محققان می‌گویند کسانی که دم‌نوش گل‌گاوزبان می‌خورند، کمتر دچار اضطراب می‌شوند و احساس ناامنی -که زمینه را برای بروز افکار و رفتارهای وسواسی فراهم می‌کند- کمتر سراغ آنها می‌روند.

    درمان وسواس با آبگوشت

    وقتی میزان ماده معدنی روی در بدن‌تان کم شود، علائم افسردگی، اضطراب و وسواس فکری هم سراغ‌تان می‌آید. متخصصان معتقدند که با مصرف بیشتر گوشت، لوبیا، حبوبات، ماهی و غذاهای دریایی، آجیل و لبنیات، می‌توان نیاز بدن به روی را تامین کرد و از درگیری مداوم مغز با احساس اضطراب، جلوگیری کرد.

    درمان وسواس با موسیقی

    موسیقی آرامش‌بخش و خاطره‌انگیز، احتمال افسرده‌شدن‌تان را کم می‌کند و اضطراب‌تان را کاهش می‌دهد. محققان می‌گویند کسانی که به موسیقی آرامش‌بخش گوش می‌کنند، کمتر با افکار وسواسی درگیر می‌شوند و سطح استرس‌شان کمتر می‌شوند. به گفته پژوهشگران، موسیقی درمانی، یکی از بهترین راه‌های مقابله با اضطراب و به تعادل‌رساندن وضعیت روانی است.

    درمان وسواس با ورزش

    تحرک بدن‌تان، می‌تواند مغز شما را آرام کند. اگر هر هفته، لااقل سه روز ورزش کنید، می‌توانید به سالم‌ترشدن روان‌تان امیدوار باشید. چراکه با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، ورزش نه تنها اضطراب را کمتر می‌کند، بلکه تمرکز مغز، روی افکار وسواسی و تکراری را هم کاهش می‌دهد. پس برای تخلیه انرژی روانی‌تان، به‌طور مرتب ورزش کنید.

    درمان وسواس با شست‌وشوی مغز 

    اغلب راه‌‌هایی که برای کنترل استرس توصیه می‌شوند، می‌توانند وسواس فکری و عملی را هم کاهش دهند؛ چراکه اختلال وسواس اجباری، به دلیل اضطرابی که در وجود فرد خانه کرده، او را گرفتار خود می‌کند. محققان می‌گویند اگر هر صبح و هر شب، یک‌ربع در فضایی آرام قرار بگیرید، موسیقی آرامش‌بخشی گوش کنید و در ذهن‌تان تصاویر خوشایند و آرامش‌بخشی را مرور کنید، کمتر گرفتار اضطراب می‌شوید و افکار وسواسی هم کمتر مغز شما را نشانه می‌گیرند.

    درمان وسواس با تخم‌مرغ

    اگر سطح ویتامین D بدن‌تان پایین باشد، احتمال افسرده و مضطرب‌شدن‌تان افزایش پیدا می‌کند. تامین نیاز بدن‌تان به ویتامین D می‌تواند بر وضعیت روانی‌تان تاثیر مستقیم بگذارد و آرامش و قرارتان را بیشتر کند. مغز آرامی که با استرس میانه‌ای ندارد، کمتر به افکار وسواسی یا اعمال وسواسی پناه می‌برد و به همین دلیل محققان، مصرف بیشتر خوراکی‌های حاوی ویتامین D مثل تخم‌مرغ را راه موثری برای خلاص‌شدن از وسواس فکری-عملی می‌دانند.


    منبع : هفته نامه آتیه نو



  
  

علائم هشدار دهنده طلاق قبل از ازدواج


 

  • علائم هشدار دهنده طلاق قبل از ازدواج

    رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: برخی علائم هشدار دهنده هنگام ازدواج وجود دارد که بی توجهی به آنها می تواند منجر به طلاق شود.

    عباسی در گفت و گویی افزود: یکی از این علائم هشدار دهنده این است که زوج ها به فاصله کوتاهی آشنا می شوند و ازدواج می کنند.

    وی ادامه داد: اگر افراد دوره کودکی و نوجوانی خود را دوره ناشاد و بد محسوب کنند، می تواند از علائم هشدار دهنده در ازدواج باشد.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین اگر افراد رابطه ضعیف با والدین یا خواهر و برادر خود داشته باشند یا به لحاظ عاطفی و مالی به خانواده خود وابسته باشند، احتمال ازدواج ناموفق افزایش می یابد.

    رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: اگر مراسم ازدواج بدون حضور خانواده و دوستان انجام شده باشد نیز یکی از علائم هشدار دهنده ای است که می تواند ازدواج را به سمت طلاق سوق دهد.

    عباسی ، ازدواج قبل از 20 سالگی و بارداری در سال اول ازدواج یا دوران عقد و نامزدی را از دیگر علائم هشدار دهنده ازدواج عنوان کرد و گفت: اگر پیشینه زوج ها بطور معناداری از نظر مذهبی ، تحصیلی ، طبقه اجتماعی ، قومیت و سن متفاوت باشد نیز از علائم هشداردهنده ازدواج است.

    وی یادآور شد: البته تمام این علائم نسبی است بطورمثال اینگونه نیست که حتما زوجی که از نظر سنی خیلی با هم تفاوت دارند ، ازدواج آنها منجر به شکست می شود اما این علائم، ضریب آسیب ازدواج را بطورمعناداری ، افزایش می دهند.

    اعتیاد ، طلاق، فساد اخلاقی، حاشیه نشینی و بی بند و باری از آسیب های اجتماعی به شمار می روند که در این میان اعتیاد نقش هم افزایی در بروز دیگر آسیب ها دارد.

    تعداد کل طلاق‌های ثبت شده در سال 95 برابر با 39‌هزار و 282 مورد بود که نسبت به سال پیش از آن، بیش از 22‌درصد افزایش داشت. در سال 94 طلاق‌های ثبت شده برابر با 30‌هزار و 575 مورد بود. بیشترین طلاق‌های ثبت شده هم مربوط به شهرستان تهران با 26‌هزار و 381 مورد بود و شهرستان‌های شهریار و ری با 2440 و 2437 مورد در رده‌های بعدی قرار داشتند. بررسی مدت زمان زندگی زوج‌ها هنگام طلاق حاکی از این است که در سال گذشته 11‌درصد از طلاق‌ها در اولین سال زندگی مشترک و 40‌ درصد دیگر حداکثر تا پنج سال پس از آغاز زندگی ثبت شده است.


    منبع : ایرنا



  
  

تسریع سه برابری درمان سرماخوردگی با مصرف مکمل روی


 

  • تسریع سه برابری درمان سرماخوردگی با مصرف مکمل روی

    به گزارش پزشکین به نقل از کتاب کاله؛ تحقیقات نشان داده مکمل روی سرعت بهبود سرماخودگی را سه برابر می‌کند؛ با این حال با وجود نتایج امیدوار کننده، باید با احتیاط آن را مورد استفاده قرار داد و برای دوزهای بالا حتما باید با پزشک مشورت کرد و بعضی‌ها معتقدند بسیاری از این مکمل‌های موجود در بازار معتبر نیستند.

    در تحقیقات جدیدی که داده‌های آن به طور تصادفی از سه آزمایشگاه بالینی جمع‌آوری شده که حدود 200 نفر آنها علائم سرما خوردگی داشتند و از مکمل روی نیز استفاده کرده بودند. دوز روزانه مصرفی « مکمل روی » بین 80 تا 92 میلی‌گرم بود که به میزان قابل توجهی بیشتر از مقدار توصیه شده است. مصرف روزانه این مکمل برای مردان 11 میلی گرم و برای زنان 8 میلی گرم توصیه شده است.

    تحلیل این مطالعات نشان داد که 70 درصد کسانی که از مکمل روی استفاده کرده بودند بعد از 5 روز دیگر علائم سرماخوردگی نداشتند و 27 درصد آنها که از داروهای دیگر استفاده کرده بودند از سرماخوردگی رها نشده بودند. محققان خاطرنشان می‌کنند این اثرات شفا دهنده‌ی روی  بدون در نظر گرفتن سن، جنس، نژاد، سیگار کشیدن و یا حضور آلرژی مورد بررسی قرار گرفت.

    6 خوراکی مفید برای از پا در آوردن سرماخوردگیوقتی احساس می کنید در حال مریض شدن هستید چه چیزهایی می خورید؟ ما برای شما چند پیشنهاد داریم تا اگر بار دیگر که سرما خوردید آن ها را امتحان کنید….

    ادامه مطلب

    میزان مصرف بالای 40 میلی گرم در روز برای افراد باید تحت نظر دکتر صورت بگیرد، مصرف بیش از حد مکمل روی باعث تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها، گرفتگی معده، اسهال و سردرد می‌شود و دوز زیاد در مدت طولانی می‌تواند منجر به کم شدن سطح مس بدن، کاهش ایمنی و کم شدن میزان کلسترول مفید (HDL) می‌شود.

    با این حال، هیچ کس درطی این تحقیقات عوارض جانبی جدی را گزارش نکرده است و آنها اشاره می کنند که زینک به طور سالم و قابل تحمل  تا 150 میلیگرم در روز برای ماه‌ها در آزمایش‌های بالینی غیرمرتبط با سرماخوردگی مشخص شده است. همچنین برای بیمارانی که به مدت طولانی مبتلا به بیماری ویلسون هستند، 150 میلیگرم در روز تجویز می‌شود. ویلسون یک وضعیت ژنتیکی نادر است که در آن بدن نمی‌تواند به درستی مس را پردازش کند.

    به همین دلیل دوزهای کوتاه مدت تا 100 میلی گرم در روز بعید است که برای اکثر مردم مضر باشد. یکی از محققان تحقیقات وسیع‌تری انجام داد و از عوارض جانبی استفاده از مکمل روی برای درمان سرماخوردگی به ایجاد حالت تهوع اشاره کرد.  این محقق می گوید که مردم برای حفظ سلامت کلی بدنشان باید به دنبال مقدار روزانه مواد مغذی توصیه شده از جمله روی باشند ، اما به علت کم‌تر بودن زینک موجود در بدن نسبت به مقدار توصیه شده اکثر افراد به دنبال استفاده از مکمل روی هستند.

    مشکلات دیگری نیز وجود دارد. بسیاری از مکمل زینک های موجود در بازار از مواد بیاثر تشکیل شده‌اند؛ بعضی از آنها حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای مانند اسید سیتریک هستند که با مولکول‌های روی واکنش دهند تا کمتر در دسترس بدن قرار بگیرند.
    فرمولاسیون مطلوب و برنامه دوز برای مکمل روی باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد. همچنین او توصیه می‌کند که افراد مبتلا به سرماخوردگی قبل از استفاده از روی با پزشک معالج خود مشورت کنند و سپس این مکمل را برای بهبود سریع‌تر سرما خوردگی استفاده کنند.

    بهترین زمان برای شروع استفاده از مکمل روی 24 ساعت اول سرما خوردگی است که هنوز بسیاری از علائم آن مشخص نشده‌اند. اگر درمان دیرتر شروع شود باید از مصرف فرمول‌هایی که حاوی اسید سیتریک هستند جلوگیری کنید و بین 80 تا 100 میلیگرم از مکمل روی را در روز مصرف کنید. این توصیه‌ها شامل حال کودکان و زنان باردار نمی‌شود و آنها حتما باید تحت نظر پزشک دارو مصرف کنند.

    اگر از مکمل روی استفاده می‌کنید که طعم خوبی نمی‌دهد و مانند دیگر مکمل‌ها نیست مکمل خود را تغییر دهید و از یک برند دیگر استفاده کنید.


  
  

روش های سالم برای رسیدن به وزن ایده آل


 

  • روش های سالم برای رسیدن به وزن ایده آل

    به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ با افزایش تعداد افرادی که خواهان کاهش وزن هستند، تعجبی ندارد که روزبه‌روز بر تعداد رژیم‌های لاغری افزوده می‌شود. حدود 52% جمعیت جهان با مشکل اضافه‌وزن و چاقی دچار هستند که برخی از آن‌ها حداقل یک‌بار تلاش کرده‌اند وزن کم کنند و بقیه از رژیم‌های لاغری استفاده نموده‌اند.

    اما یافته‌ها نشان می‌دهد که رژیم لاغری شدید نه‌تنها در بلندمدت مؤثر نبوده بلکه برای سلامتی فرد ضرر دارد.

    رژیم‌های شدید لاغری باعث ضعف عضلات می‌شود

    رژیم‌های شدید معمولاً مصرف کالری را محدود می‌کنند تا فرد در کوتاه‌ترین بازه زمانی مقدار زیادی از وزنش را از دست بدهد. اگرچه با کمک این نوع رژیم می‌توانید در عرض چند هفته اول مقدار زیادی از وزنتان را از دست بدهید، اما با ضعف عضله روبه‌رو خواهید شد.

    طبق نظر کارشناسان این نوع رژیم‌ها در ابتدا آب بدن را کاهش داده، سپس عضلات را تضعیف نموده و سرانجام چربی بدن را از بین می‌برند. به این معنا که بدن به‌صورت خودآگاه چربی‌ها را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه از بین رفتن چربی به معنای از بین رفتن عضلات و بافت‌های استخوانی نیز است.

    ضعف عضلات متابولیسم را کند می‌کند

    دلیل تضعیف عضله در حین دنبال نمودن این‌گونه رژیم‌ها این است که عضلات انرژی بدن را حفظ می‌کنند. بنابراین برای حفظ عضله به انرژی بیشتری نیاز خواهیم داشت. در نبود انرژی به علت رژیم شدید، بدن یکی از منابع انرژی یعنی عضلات را تجزیه می‌کند.

    حتی اگر ورزش‌های عضله ساز را هم انجام دهید بازهم این اتفاق رخ می‌دهد. به یاد داشته باشید که ضعف عضله متابولیسم را کند نموده و کاهش متابولیسم به معنای افزایش وزن است.

    رژیم‌های شدید سلامتی را به خطر می‌اندازد

    یکی از تحقیقات انجام‌شده نشان می‌دهد که کاهش کالری مصرف انرژی بدن را کاهش می‌دهد. به این معنا که رژیم‌های کم‌کالری متابولیسم بدن را کاهش داده و کاهش وزن را اگر نگوییم غیرممکن، دشوار می‌کند. علاوه براین رژیم‌های کم‌کالری نیازهای بدن را برآورده نمی‌کنند. به زبان دیگر، یک رژیم 800 کالری بدن شما را به سو تغذیه دچار نموده و سلامتتان را به خطر می‌اندازد.

    یکی از تحقیقاتی که نتیجه آن در مجله پزشکی و تغذیه چاپ شد درباره مواد مغذی رژیم‌های مختلف انجام‌شده بود که نتایج جالبی ارائه داد. این تحقیق نشان داد که رژیم معروف “بهترین رژیم زندگی” (The Best Life Diet” تنها 55% مواد مغذی را داراست، درحالی‌که رژیم معروف دیگر به نام “رژیم ساحل جنوبی” (South Beach Diet) تنها 22% مواد مغذی موردنیاز بدن را داراست. ازجمله عوارض رژیم‌های نامناسب عبارت‌اند از: پوکی استخوان، افسردگی، سنگ کلیه، و کمبود ویتامین ث.

    بهترین راه کاهش وزن چیست؟

    اولین چیزی که باید بدانید این است که کاهش وزن به زمان نیاز دارد. به این معنا که باید یک عادت غذایی سالم را دنبال نموده و همیشه ورزش کنید. همچنین باید میزان کالری مصرف را کاهش دهید. در حقیقت به نظر متخصصین بهترین راه کاهش وزن این است که از غذاهای کم‌کالری و کم‌چرب استفاده کنید. طبق مرکز سلامت هاروارد برای کاهش وزن باید میزان کالری را حدود 300- 500 میزان کاهش داد.

    برای مثال اگر میزان کالری مصرفی شما 2500 بود آن را به 2200 تبدیل کنید. پس از مدتی بدن شما به این میزان کالری عادت کرده و حتی می‌توانید میزان آن را کمتر هم کنید. فقط مراقب باشید که این میزان کالری را بیش‌ازحد کاهش ندهید و دچار سو تغذیه نشوید؛ حداقل میزان کالری زنان 1200 و مردان 1500 است. ازجمله کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که به پزشک مراجعه کرده و طبق وزن بدنتان برنامه غذایی دریافت کنید.

    عادت غذایی سالم از رژیم بهتر عمل می‌کند

    متخصصان تغذیه براین باور هستند که به‌جای استفاده از رژیم‌های غذایی نامناسب از یک برنامه غذایی سالم استفاده کنید. با این کار به‌تدریج وزن بدنتان کاهش می‌یابد و درعین‌حال مواد مغذی بدنتان را نیز دریافت خواهید نمود.

    اگر بدنتان سالم باشد و ارگان‌های بدن مواد مغذی موردنیاز را دریافت کنند، به‌راحتی می‌توانید در بلندمدت وزن خود را کاهش دهید. در حقیقت دنبال نمودن یک برنامه غذایی سالم از دنبال نمودن رژیم‌های سفت‌وسخت راحت‌تر است. بر اساس یکی از مقالات مجله تغذیه و سلامتی، استفاده از غذاهای سالم و باکیفیت باعث می‌شود که به تناسب‌اندام دست پیدا کنید. علاوه براین ریسک بیماری‌هایی نظیر بیماری‌های قلب و عروق، دیابت، و سرطان کاهش پیدا می‌کند.

    درنتیجه رژیم‌های کوتاه‌مدت را فراموش کنید

    حتماً شنیده‌اید که بسیاری از افراد با دنبال نمودن رژیم‌های خاص در مدت کوتاهی وزن کم کرده‌اند، اما این‌ها داستان‌های تبلیغاتی است که واقعیت ندارد. تنها راه سالم ماندن و کاهش وزن این است که از نتایج ثابت‌شده استفاده کنید.

    با کاهش کالری و حفظ سلامتی می‌توانید در بلندمدت وزن خود را کاهش دهید. درکنار آن باید ورزش کنید تا مصرف انرژی را افزایش داده و عضله سازی کنید.


  
  

نشانه‌های فساد ماست چیست؟ | سایت تفریحی پویه


 

  • نشانه‌های فساد ماست چیست؟ | سایت تفریحی پویه

    آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که تاریخ مصرف ماست‌تان بگذرد و ندانید که آیا این اتمام تاریخ مصرف به معنای فاسد شدن ماست است یا می‌توان آن را تا چند روز آینده هم مصرف کرد؟ اصلا آیا می‌دانید که نشانه فساد ماست چیست؟

    متخصص بهداشت مواد غذایی در پاسخ به این پرسش‌ها گفت: «ماست به‌خاطر 2 ویژگی خاصی که دارد، فسادش نسبت به سایر مواد غذایی با تاخیر بیشتری صورت می‌گیرد. یکی از این ویژگی‌ها، آن است که شیر مصرفی برای تهیه ماست، باید جوشیده شده باشد و با شیر خام نمی‌توان ماست، درست کرد. دومین ویژگی هم فعالیت میکروارگانیسم‌های غیر بیماری‌زا داخل محیط ماست است. این میکروارگانیسم‌ها یا باکتری‌ها، به‌صورت رقابتی اجازه رشد به سایر باکتری‌ها را نمی‌دهند و به این ترتیب، روند فاسد شدن این محصول لبنی را به تعویق می‌اندازند».

    متخصص بهداشت مواد غذایی به این نکته هم اشاره کرد که همین میکروارگانیسم‌ها، باعث تولید اسیدلاکتیک در ماست می‌شوند و وجود این محیطی اسیدی هم عامل دیگری برای فساد دیرهنگام ماست است.

    «خود اسید لاکتیک باعث کاهش pH ماست می‌شود و جلوی رشد میکروب‌ها در محیط آن را می‌گیرد».

    وی تاکید می‌کند که تمام این ویژگی‌ها دست به دست هم می‌دهند تا از ماست محصولی بسازند که به‌سادگی فاسد نشود.

    «اگرچه بحث مسموم شدن با مصرف ماست، تقریبا منتفی است اما کیفیت این محصول می‌تواند تحت شرایطی به‌شدت پایین بیاید و آن را غیر قابل مصرف کند».

    چه شرایطی؟ «اگر ماست در معرض حرارت محیطی بالا، تابش نور آفتاب یا گرمای شدید قرار بگیرد، پروتئین‌هایش هیدرولیز و تجزیه به اسیدهای آمینه‌ای می‌شوند که مزه تلخی دارند. با این حساب می‌توان گفت که تلخ شدن یا کپک زدن ماست نشانه از دست رفتن ایمنی خوراکی آن است و در این شرایط باید ماست را دور بریزید».


    منبع : salamatnews.com



  
  
   1   2   3   4   5   >>   >